ZAGREB, 8. srpnja (Hina) - Polovica ukupne dužine obje cijevi tunela Mala Kapela, odnosno 5.760 metara već je iskopano, izvijestili su danas iz Hrvatskih autocesta (HAC).
ZAGREB, 8. srpnja (Hina) - Polovica ukupne dužine obje cijevi
tunela Mala Kapela, odnosno 5.760 metara već je iskopano,
izvijestili su danas iz Hrvatskih autocesta (HAC). #L#
Naime, zbrojena dužina iskopa u obje cijevi sjevernog i južnog
portala tunela, odnosno sva četiri 'napadna' mjesta, jednaka je
dužini jedne cijevi budućeg najdužeg tunela u Republici Hrvatskoj -
5,76 kilometara.
Prosječno mjesečno napredovanje iskopa u obje cijevi tunela
sjevernog i južnog portala iznosi 650 metara, a dnevni je prosjek 25
metara. U tijeku su intenzivne pripreme na reprofilaciji,
hidroizolaciji i početku radova betonske obloge desne cijevi.
Radovi na tunelu Mala Kapela, kažu u HAC-u, odvijaju se prema
planiranoj dinamici i bit će završeni u lipnju 2005. Tunel po težini
gradnje spada u srednju kategoriju, a ukupno će se iskopati (za obje
cijevi) oko 900.000 prostornih metara stjenske mase te ugraditi oko
50.000 prostornih metara betona po cijevi.
Ugovor o građenju tunela Mala Kapela potpisan je 19. travnja 2002.
nakon međunarodnog natječaja s talijanskom tvrtkom
Coopcostruttori Societa Cooperativa a r.l. Argenta (Ferrera), a
vrijednost radova, bez PDV-a, iznosi 261,75 milijuna kuna.
Radovi obuhvaćaju iskop obje tunelske cijevi, novom austrijskom
tunelskom metodom (NATM). Tunel je projektiran s dvije tunelske
cijevi (za svaki smjer posebno) sa po dvije prometne trake, od kojih
je svaka širine 3,50 metara. Dozvoljena brzina kroz tunel iznosit
će 100 km/h.
Desna (zapadna) tunelska cijev izvodi se do potpune gotovosti i u
prometu će biti u lipnju 2005. godine, a lijeva (istočna) tunelska
cijev izvest će se u ROHBAU izvedbi (iskop i zaštita iskopa) i
koristit će se za servisne i sigurnosne potrebe. Lijeva tunelska
cijev dovršit će se i pustiti u promet kada to intenzitet prometa
bude zahtijevao, pojašnjavaju iz HAC-a.
Tunel Mala Kapela najznačajniji je objekt na sektoru Bosiljevo -
Sveti Rok, autoceste Zagreb (Bosiljevo) - Split. Tunel povezuje
dvije dionice autoceste Zagreb (Bosiljevo) - Split, dionicu
Josipdol - Tunel Mala Kapela i dionicu Tunel Mala Kapela - Žuta
Lokva.
Na dionicama Mala Kapela - Žuta Lokva s interregionalnim čvorištem
Žuta Lokva i Žuta Lokva - Ličko Lešće radovi su u tijeku, a njihov
završetak je planiran za lipanj 2004. godine.
(Hina) pp db