SARAJEVO, 26. lipnja (Hina) - Vijeće ministara Bosne i Hercegovine prihvatilo je u četvrtak inicijativu privatne tvrtke "Bosmal", koja djelomice posluje s malezijskim kapitalom, da se razmotri mogućnost izgradnje dijela koridora V c
koji prolazi koz BiH putem koncesije.
SARAJEVO, 26. lipnja (Hina) - Vijeće ministara Bosne i Hercegovine
prihvatilo je u četvrtak inicijativu privatne tvrtke "Bosmal",
koja djelomice posluje s malezijskim kapitalom, da se razmotri
mogućnost izgradnje dijela koridora V c koji prolazi koz BiH putem
koncesije.#L#
Ministar transporta i komunikacija BiH Branko Dokić kazao je
novinarima u Sarajevu kako će "Bosmal"-u biti pružena šansa da
svoju ozbiljnost kao potencijalnog investora izgradnje dijela
buduće auto-ceste što će povezivati Budimpeštu i Ploče dokaže u
naredna četiri mjeseca.
Ova tvrtka ima obvezu u tom razdoblju osigurati 300 milijuna dolara
koji bi poslužili izradi studije izvedivosti te ekološke i ostale
pratećih studija kao i izvedbenog projekta bosanskohercegovačke
dionice koridora V c.
"Ukoliko oni uspiju osigurati ova sredstva, prići će se izradi
elemenata za pravljenje koncesijskog ugovora", pojasnio je Dokić
dodavši kako konačnu odluku o tome hoće li koncesija uopće biti
dodijeljena donosi državno Povjerenstvo za koncesije koje još nije
ni utemeljeno.
Ispuni li prvi uvjet, "Bosmal" bi koncesiju dobio na po malo čudan
način - bez javnog natječaja - jer, kako je pojasnio Dokić, takvu
mogućnost pruža postojeći državni Zakon o koncesijama ukoliko je u
pitanju usluga koja se mora hitno pružiti i ukoliko je rječ o
infrastrukturi namijenjenoj javnoj uporabi.
Koncesija se može dodijeliti na razdoblje od 30 do 50 godina a
"Bosmal" je predložio da to bude 40 godina.
U pismu namjere što ga je "Bosmal" dostavio Vijeću ministara BiH
predviđa se kako bi sama izgradnja 330 kilometara auto-ceste punog
profila kroz BiH na pravcu sjever-jug trajala četiri godine dok bi
još jedna godina trebala za pripremne radove.
"Bosmal" također predviđa kako bi provedba ovog projekta stajala
2,5 milijarde eura no ministar Dokić drži kako to nije realna
cijena.
"Procjene su stručnjaka da bi projekt stajo tri do 3,5 milijarde
eura", kaže Dokić.
On je potvrdio spremnost vlasti BiH da s Hrvatskom nastavi
razgovarati o izgradnji koridora V c pa tako i tijekom posjeta
premijera Ivice Račana Sarajevu najavljenog za 14. srpnja.
Sam je hrvatski premijer najavio kako će izgradnja koridora V c biti
među najvažnijim temama njegovih razgovora s
bosanskohercegovačkim dužnosnicima istaknuvši kako bi u ovom
projektu željele sudjelovati i hrvatske tvrtke.
Ministar Dokić ističe međutim kako se vlastima u Sarajevu sada jako
žuri te da više ne mogu čekati no pripravni su saslušati sve što
Hrvatska ima ponuditi kao model.
On navodi kako je sada s Hrvatskom najvažnije dogovoriti čvorišne
točke buduće auto-ceste.
Na sjevernom dijelu BiH nema posebnih dvojbi i Dokić je potvrdio
kako bi auto-cesta u BiH ulazila kod Svilaja.
Južna spojnica međutim još nije definirana jer BiH nije donijela
odluku želi li u tom dijelu dužu dionicu buduće Jadransko-jonske
auto-ceste od 50-ak kilometara ili samo manju od tek nekoliko
kilometara.
Odluka o tome trebla bi biti donesena najkasnije do kraja srpnja.
U međuvremenu, Vlada Federacije BiH raspisat će tender za izgradnju
10 kilometara auto-ceste između Sarajeva i Zenice kao sastavnog
dijela budućeg paneuropskog koridora dok će vlasti Republike
Srpske nastaviti s pripremama za gradnju auto-ceste Banja Luka-
Gradiška koja bi se produžila do Okučana.
Vlasti u BiH također razmatraju mogućnost gradnje brze ceste Tuzla-
Orašje koja bi završavala u Županji.
(Hina) rm rb