FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PUŠTENA U PROMET NOVA DIONICA KUPJAK-VRBOVSKO

VRBOVSKO, 25. lipnja (Hina) - Nova dionica Kupjak-Vrbovsko na autocesti Rijeka-Zagreb, duga 17,7 kilometara, svečano je danas puštena u promet.
VRBOVSKO, 25. lipnja (Hina) - Nova dionica Kupjak-Vrbovsko na autocesti Rijeka-Zagreb, duga 17,7 kilometara, svečano je danas puštena u promet.#L# Dionicu je otvorio predsjednik Hrvatskog sabora Zlatko Tomčić, a nazočni su bili i predsjednik Republike Stjepan Mesić i premijer Ivica Račan. Novootvorenom dionicom oni su se provezli u koloni oldtimera. Vrijednost izvedenih radova na najtežoj i tehnički najzahtjevnijoj dionici te autoceste je 988 milijuna kuna, a skratit će put između Zagreba i Rijeke za 20-ak minuta. Predsjednik Sabora je otvarajući autocestu kazao da ona donosi novu perspektivu gospodarskog razvoja. To je dobro zamišljen projekt cestogradnje koji je u samo dvije godine prerastao u najstabilniji i najrealniji projekt hrvatske države, istaknuo je, uz ostalo, Tomčić. Izrazio je zadovoljstvo što većinu poslova rade hrvatske tvrtke. Tomčić je rekao da autocesta Rijeka - Zagreb omogućuje uspješnu integraciju Hrvatske u Europu te brže povezivanje Rijeke i Zagreba. Autocesta A-6 povezuje Rijeku, kao najveću hrvatsku luku i važan gospodarske centar, sa Zagrebom te dalje s mrežom autocesta sa srednjom i zapadnom Europom. Autocesta Rijeka-Zagreb dio je i buduće Jadransko-jonske ceste. Na danas otvorenoj dionici izgrađeno je 3,8 kilometara objekata koji čine 21,6 posto cjelokupne dionice. Izgrađena su tri vijadukta duga 686 metara - Lazi, Jablan II i Stara Sušica, dva mosta duga 477 metara- Dobra i Kamačnik, te tri tunela ukupne duljine 2671 metar: Čardak, Pod Vugleš i Javorova Kosa. Od ostalih objekata na dionici su tri nadvožnjaka i sedam podvožnjaka, te dva čvorišta - Ravna Gora i Vrbovsko. Dvije posebnosti svjedoče da je riječ o tehnički zahtjevnoj dionici, čija je prosječna gradnje jednog kilometra stajala oko sedam milijuna eura. U tunelu Javorova Kosa postiže se drugi najveći visinski maksimum od 832 metra na cijeloj dionici autoceste Rijeka-Zagreb, a druga je posebnost da se praćenjem padina iza grada Vrbovskog i izbora prijelaza preko kanjona Kamačnika trasa pruža najvećim uzdužnim nagibom od 5,7 posto na cijeloj autocesti. Na tom dijelu trase autocesta je izgrađena u tri traka u oba smjera. Dionica Kupjak-Vrbovsko financirana je zajmom njemačke razvojne banke KfW od 98 milijuna eura, koji je zaključen početkom listopada 2001., a čija će otplata početi 2006. Duljina punog profila autoceste s tri vozna traka u oba smjera na toj dionici je 6,8 kilometara, a duljina profila poluautoceste je 10,92 kilometra. Od sutra će za promet biti otvoreno 130,1 km autoceste Zagreb- Rijeka, koja će biti duga 146,5 km. Cestarina od Zagreba do Bosiljeva za osobna vozila bit će 27 kuna, a od Rijeke do Vrbovskog 23 kune. Planira se da će u lipnju iduće godine autocesta biti završena. (Hina) nz mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙