VRBOVSKO, 25. lipnja (Hina) - Nova dionica Kupjak-Vrbovsko na autocesti Rijeka-Zagreb, duga 17,7 kilometara, svečano je danas puštena u promet.
VRBOVSKO, 25. lipnja (Hina) - Nova dionica Kupjak-Vrbovsko na
autocesti Rijeka-Zagreb, duga 17,7 kilometara, svečano je danas
puštena u promet.#L#
Dionicu je otvorio predsjednik Hrvatskog sabora Zlatko Tomčić, a
nazočni su bili i predsjednik Republike Stjepan Mesić i premijer
Ivica Račan. Novootvorenom dionicom oni su se provezli u koloni
oldtimera.
Vrijednost izvedenih radova na najtežoj i tehnički najzahtjevnijoj
dionici te autoceste je 988 milijuna kuna, a skratit će put između
Zagreba i Rijeke za 20-ak minuta.
Predsjednik Sabora je otvarajući autocestu kazao da ona donosi novu
perspektivu gospodarskog razvoja. To je dobro zamišljen projekt
cestogradnje koji je u samo dvije godine prerastao u najstabilniji
i najrealniji projekt hrvatske države, istaknuo je, uz ostalo,
Tomčić. Izrazio je zadovoljstvo što većinu poslova rade hrvatske
tvrtke. Tomčić je rekao da autocesta Rijeka - Zagreb omogućuje
uspješnu integraciju Hrvatske u Europu te brže povezivanje Rijeke i
Zagreba.
Autocesta A-6 povezuje Rijeku, kao najveću hrvatsku luku i važan
gospodarske centar, sa Zagrebom te dalje s mrežom autocesta sa
srednjom i zapadnom Europom. Autocesta Rijeka-Zagreb dio je i
buduće Jadransko-jonske ceste.
Na danas otvorenoj dionici izgrađeno je 3,8 kilometara objekata
koji čine 21,6 posto cjelokupne dionice. Izgrađena su tri vijadukta
duga 686 metara - Lazi, Jablan II i Stara Sušica, dva mosta duga 477
metara- Dobra i Kamačnik, te tri tunela ukupne duljine 2671 metar:
Čardak, Pod Vugleš i Javorova Kosa.
Od ostalih objekata na dionici su tri nadvožnjaka i sedam
podvožnjaka, te dva čvorišta - Ravna Gora i Vrbovsko.
Dvije posebnosti svjedoče da je riječ o tehnički zahtjevnoj
dionici, čija je prosječna gradnje jednog kilometra stajala oko
sedam milijuna eura. U tunelu Javorova Kosa postiže se drugi
najveći visinski maksimum od 832 metra na cijeloj dionici autoceste
Rijeka-Zagreb, a druga je posebnost da se praćenjem padina iza
grada Vrbovskog i izbora prijelaza preko kanjona Kamačnika trasa
pruža najvećim uzdužnim nagibom od 5,7 posto na cijeloj autocesti.
Na tom dijelu trase autocesta je izgrađena u tri traka u oba
smjera.
Dionica Kupjak-Vrbovsko financirana je zajmom njemačke razvojne
banke KfW od 98 milijuna eura, koji je zaključen početkom listopada
2001., a čija će otplata početi 2006.
Duljina punog profila autoceste s tri vozna traka u oba smjera na
toj dionici je 6,8 kilometara, a duljina profila poluautoceste je
10,92 kilometra.
Od sutra će za promet biti otvoreno 130,1 km autoceste Zagreb-
Rijeka, koja će biti duga 146,5 km.
Cestarina od Zagreba do Bosiljeva za osobna vozila bit će 27 kuna, a
od Rijeke do Vrbovskog 23 kune.
Planira se da će u lipnju iduće godine autocesta biti završena.
(Hina) nz mć