LONDON, 24. lipnja (Hina/Reuters) - U obavljanju poznatih zadataka, stečeno znanje i praksa mogu nadoknaditi razlike u inteligenciji.
LONDON, 24. lipnja (Hina/Reuters) - U obavljanju poznatih
zadataka, stečeno znanje i praksa mogu nadoknaditi razlike u
inteligenciji. #L#
Profesor Aljoscha Neubauer sa Sveučilišta u Grazu i njegovi kolege
iz Instituta Max Planck u Berlinu ispitali su utjecaj inteligencije
i prakse u dvije različite zadaće: jedne vezane uz stečeno znanje i
druge vezane uz nepoznato.
Oni su promatrali aktivnost mozga 31 vozača taksija kojima je
pokazana poznata cesta na karti Graza a oni su, kad je uklonjena s
ekrana, morali reći je li na cesti bilo posebnih oznaka.
Poslije im je pokazana cesta na karti nepostojećega grada, a
taksisti su se opet morali sjetiti je li određeno mjesto, prikazano
kao crvena točka na ekranu, bilo na cesti.
Kad su taksisti suočeni s poznatim, nije bilo velikih razlika u
rezultatima i u aktivnosti mozga, ali su se pri suočavanju s
nepoznatim pokazale velike razlike u rezultatima. Osim toga,
uočena je manja aktivnost mozga kod onih taksista koji su točno
odgovorili na pitanje, nego kod onih koji su dali netočan odgovor.
Istraživanjem se nastojala pokazati uloga inteligencije nasuprot
iskustvu. U posve različitim aktivnostima poput igranja nogometa i
igranja šaha iskustvo, pretpostavlja se, može nadoknaditi
inteligenciju, ali samo do određene mjere.
Profesorice Elsbeth Stern iz Instituta Max Planck misli da novi
rezultati potvrđuju rezultate psiholoških pokusa obavljenih na
djeci.
"Napredak u učenju ne ovisi samo o inteligenciji, jer prethodno
stečeno znanje i iskustvo mogu nadoknaditi i slabosti zbog niže
inteligencije, pa se za sve veći broj mladih koji iz škole odlaze
bez stečenih vještina čitanja ne može kriviti nedostatak
inteligencije", tvrdi Elsbeth Stern.
(Hina) rug dgk