ZAGREB, 23. lipnja (Hina) - Tema novog broja stručnog časopisa "EGE", predstavljenog danas u Zagrebu, je Jadranski naftovod (JANAF) i projekt DružbAdria, odnosno transport ruske nafte u SAD preko Omišlja.
ZAGREB, 23. lipnja (Hina) - Tema novog broja stručnog časopisa
"EGE", predstavljenog danas u Zagrebu, je Jadranski naftovod
(JANAF) i projekt DružbAdria, odnosno transport ruske nafte u SAD
preko Omišlja.#L#
Predsjednica Uprave Janafa Vesna Trnokop-Tanta je istaknula da je
Janaf dokaz kako se proturječnosti - zaštita okoliša i transport
nafte - mogu izbjeći kompleksnim pristupom rješavanju tog
problema. Podsjetila je da je u 24 godine postojanja u omišaljsku
luku uplovilo ukupno 1.480 tankera bez ijednog incidenta, te da su
zbog rata izgubili tržišta u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj za koje
su 1990. transportirali 10 milijuna tona nafte godišnje. Od 1974.
ukupno je prevezeno 130 milijuna tona nafte.
U otvaranje novog tranzitnog koridora za izvoz ruske nafte Janaf se
uključio kako bi nadomjestio gubitak ranijih tržišta i povećao
iskoristivost kapaciteta naftovoda, kazala je Trnokop-Tanta.
Stručnjaci iz Janafa kazali su da projekt DružbAdria zapravo polazi
od integracije dva naftna sustava, Družbe i Adrije, koji ima oko
3.300 kilometara od Urala do Omišlja, a povezani su u Mađarskoj. Tim
projektom se omogućuje prijevoz pet milijuna tona nafte godišnje
postojećem sustavu Janafa.
Za potrebe tog projekta koristit će se 109 kilometara duga dionica
naftovoda Virje-Sisak, 180 kilometara duga dionica od Siska do
Omišlja, te terminali u Virju, Sisku i Omišlju, kazano je.
No, za ostvarenje tog projekta Janaf će trebati omogućiti transport
nafte i u suprotnom smjeru od postojećeg na dionici Omišalj-Sisak,
dograditi rezervacioni prostor na 320 tisuća prostornih metara,
modernizirati sustav upravljanja i nadzora transporta nafte, te
povezati svjetlovdonim kablovima sve dijelove nafotvoda, kazano
(Hina) nz db