FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NEVLADINE UDRUGE ZA OBRAZOVANJE S VIŠE TOLERANCIJE I RAZLIČITOSTI

ZAGREB, 17. lipnja (Hina) - Sudionici okruglog stola Hrvatskog helsinškog odbora (HHO) i drugih nevladinih udruga zauzeli su se danas u Zagrebu za temeljitu reformu koja bi "autoritarno, nedemokratsko i zaostalo hrvatsko školstvo" pretvorila u obrazovanje za ljudske vrijednosti, za veću toleranciju i više znanja.
ZAGREB, 17. lipnja (Hina) - Sudionici okruglog stola Hrvatskog helsinškog odbora (HHO) i drugih nevladinih udruga zauzeli su se danas u Zagrebu za temeljitu reformu koja bi "autoritarno, nedemokratsko i zaostalo hrvatsko školstvo" pretvorila u obrazovanje za ljudske vrijednosti, za veću toleranciju i više znanja.#L# Skup je okupio više desetaka sudionika među kojima su predstavnici nevladinih udruga, političkih struktura, Hrvatskog sabora i državnih, odnosno entitetskih skupština u BiH. Predsjednik HHO-a Žarko Puhovski zauzeo se za obrazovanje koje se može utemeljiti u što većem konsenzusu. Takav odgoj je odgoj za demokraciju, ljudska prava i vladavinu prava, rekao je. To nije odgoj za imaginarne ideje nego vrijednosti u kojima je ljudski život i različitost na prvom mjestu. Puhovski smatra važnim da učenici mogu sudjelovati u odlučivanju i preuzimati obveze. Na prvo je mjesto stavio "ustavno domoljublje" i zatražio da škole odustanu od "fabriciranja kanonizirajućih slika o jednoj naciji". Sanja Sarnavka iz Ženske mreže, suorganizatora okruglog stola, analizirala je sliku žene u udžbenicima osnovne škole i pokazala kako udžbenici potiču neravnopravnost spolova. Muškarca prate obilježja sposobnog, odgovornog, hrabrog ratnika, a žena, pasivna i neobrazovana, ima i druga obilježja stereotipa osobe s nižerazrednom ulogom u društvu, dodala je. Direktor "Otvorenog društva" Tomislav Raškovac ocijenio je da je odgoj za građansku ili državljansku kulturu unaprijed osuđen na neuspjeh bez temeljite promjene obrazovnog sustava. U hrvatskim školama nije bitno sudjelovanje i slobodno kreiranje nego se potiče autoritarnost, pokornost, dogmatičnost, neupitnost, uniformnost, nepoštivanje različitosti i sl. Učenik se smatra kladom koju treba istesati, rekao je Reškovac. Dekan zagrebačkoga Filozofskog fakulteta Neven Budak smatra da je jedini pravi pomak moguć ako se razvlasti Ministarstvo prosvjete i športa jer je potrebno omogućiti nastavnicima, roditeljima i učenicima da u sprezi sa stručnjacima donose odluke, a to ovo ministarstva neće dopustiti. Vesna Puhovski rekla je da u svim državama bivše Jugoslavije postoje neki oblici predmeta građanskog obrazovanja, osim u Hrvatskoj. Akademik Ivo Šlaus misli da bi bilo korisnije unaprijediti opće predmete u pogledu građanskog obrazovanja, jer posebna obrazovanja mogu izazvati reakcije. "Ako želite ateista, dajte mu vjeronauk, ako želite antimarksista, dajte mu nastavu makrsizma", rekao je Šlaus. (Hina) iluc mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙