HR-BURZE-UVRŠTENJA-Burze/dionice DIONICE CROATIA AIRLINESA NA ZAGREBAČKOJ BURZI - U JDD KOTACIJI DIONICE CROATIA AIRLINESA PONOVNO NA ZAGREBAČKOJ BURZI - U JDD KOTACIJI Na temelju ugovora koji su potpisali glavni direktor Croatia
Airlinesa (CTN) Ivan Mišetić i direktor Zagrebačke burze Marinko Papuga, dionice hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika danas su uvrštene u kotaciju Javnih dioničkih društava (JDD) Zagrebačke burze. Papuga je tom prilikom podsjetio da se CTN zapravo vraća na Zagrebačku burzu, budući su dionice tog društva 1992. godine bile prve dionice uvrštene na burzu u Zagrebu, na kojoj su bile do 1997. godine. Uvrštenje dionica CTN-a u JDD kotaciju mali je korak na početku izuzetno važne budućnosti tog društva, istaknuo je predsjednik Nadzornog odbora CTN-a i zamjenik ministra financija Damir Kuštrak. Pojasnio je kako se država ne namjerava tako lako odreći svog većinskog vlasništva, ali da je stav vlasnika kako bi se CTN trebao transformirati iz državnog u mješovito dioničko društvo. Izražavajući nadu da će uskoro iz JDD prijeći u najvišu i najtransparentniju I kotaciju, Kuštrak je rekao kako bi sredstva prikupljena trgovanjem na burzi u tom slučaju išla izravno CTN-u, a
DIONICE CROATIA AIRLINESA PONOVNO NA ZAGREBAČKOJ BURZI - U JDD
KOTACIJI
Na temelju ugovora koji su potpisali glavni direktor Croatia
Airlinesa (CTN) Ivan Mišetić i direktor Zagrebačke burze Marinko
Papuga, dionice hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika danas su
uvrštene u kotaciju Javnih dioničkih društava (JDD) Zagrebačke
burze.
Papuga je tom prilikom podsjetio da se CTN zapravo vraća na
Zagrebačku burzu, budući su dionice tog društva 1992. godine bile
prve dionice uvrštene na burzu u Zagrebu, na kojoj su bile do 1997.
godine.
Uvrštenje dionica CTN-a u JDD kotaciju mali je korak na početku
izuzetno važne budućnosti tog društva, istaknuo je predsjednik
Nadzornog odbora CTN-a i zamjenik ministra financija Damir
Kuštrak.
Pojasnio je kako se država ne namjerava tako lako odreći svog
većinskog vlasništva, ali da je stav vlasnika kako bi se CTN trebao
transformirati iz državnog u mješovito dioničko društvo.
Izražavajući nadu da će uskoro iz JDD prijeći u najvišu i
najtransparentniju I kotaciju, Kuštrak je rekao kako bi sredstva
prikupljena trgovanjem na burzi u tom slučaju išla izravno CTN-u, a
ne u državni proračun.
Temeljni kapital Croatia Airlinesa iznosi gotovo 875 milijuna
kuna, a podijeljen je 51,2 tisuće povlaštenih dionica nominalne
cijene od 100 kuna te 4,35 milijuna redovitih dionica nominalne
vrijednosti 200 kuna.
U vlasništvu države je 94,1 posto dionica, Državne agencije za
osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka 2,4 posto, a Hrvatskog
fonda za privatizaciju 1,7 posto. U vlasništvu ostalih dioničara je
1,3 posto dionica.
Predstavljajući poslovanje CTN-a od početka rada 1991. do kraja
2002., Mišetić je rekao kako su prihodi u tom razdoblju povećani sa
7,7 milijuna na 161,5 milijuna američkih dolara, uz porast broja
prevezenih putnika sa 140 tisuća na 1,32 milijuna na kraju prošle
godine.
Istodobno, operativni gubitak iz 1991. od 5,5 milijuna dolara
prošle je godine 'pretvoren' u operativnu dobit od 16,2 milijuna
dolara, a broj zaposlenih je povećan sa 103, koliko je bio 1991., na
1.051.