ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Kongresna industrija i poslovna putovanja (konferencije, skupovi, incentive-nagradna i poticajna putovanja i slično), čiji se godišnji prihodi u svijetu mjere u milijardama dolara, sve su važniji segment
svjetske industrije putovanja u čijem ukupnom godišnjem prometu sudjeluju sa oko 70 posto, dok se samo preostalih 30 posto prometa odnosi na odmorišni turizam ili putovanja radi odmora.
ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Kongresna industrija i poslovna
putovanja (konferencije, skupovi, incentive-nagradna i poticajna
putovanja i slično), čiji se godišnji prihodi u svijetu mjere u
milijardama dolara, sve su važniji segment svjetske industrije
putovanja u čijem ukupnom godišnjem prometu sudjeluju sa oko 70
posto, dok se samo preostalih 30 posto prometa odnosi na odmorišni
turizam ili putovanja radi odmora.#L#
Zbog takvih tendencija zadnjih nekoliko godina sve bi zemlje
svijeta koje razvijaju turizam, pa tako i one u regiji srednje i
jugoistočne Europe, uključujući i Hrvatsku, trebale s više
pozornosti i ulaganja razvijati turističke proizvode vezane za
kongresni turizam i druge vrste poslovnih i poticajnih putovanja.
Istaknuto je to prvog radnog dana Međunarodnog stručnog skupa o
kongresnoj industriji (The First Central&South East Europe
Meetings&Incentive Travel Forum), koji se prvi put u ovom dijelu
Europe, održava u Zagrebu u organizaciji Kongresnog ureda grada
Zagreba i britanske organizacije "Meetings World Associates".
Direktor te organizacije Geoffrey Gray Forton naglasio je da je
cilj skupa, ali i ključ uspjeha kongresne industrije, povezivanje
ljudi koji se bave tim poslom u različitim zemljama svijeta kao i
njihova razmjena iskustava.
Direktor zagrebačkog Kongresnog ureda Dražen Hoechecker kazao je
pak da Hrvatska i druge zemlje iz srednje i jugoistočne Europe (njih
14-ak), unatoč velikim potencijalima, imaju slabo razvijen
kongresni turizam. U tim se zemljama, naveo je, ostvaruje tek 10
posto ukupnog kongresnog europskog prometa. Stoga je izrazio nadu
da će skup u Zagrebu pridonijeti boljem marketinškom
pozicioniranju Hrvatske i drugih zemalja u regiji kao privlačnih
destinacija za održavanje svih vrsta međunarodnih skupova,
kongresa, izložbi, sajmova i ostalih velikih događanja (events).
Hoechecker je napomenuo da se samo u Zagrebu godišnje održi 150 do
250 raznih skupova i velikih događanja koje prosječno godišnje
ukupno posjeti oko 40 tisuća ljudi, te da bi taj broj vjerojatno bio
i veći kada bi Zagreb imao pravi multimedijski kongresni centar, a
čija je izgradnja u planu.
Boris Vukonić sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta kazao je da
Hrvatska još nema razvijenu strategiju turizma koja bi uvažavala
kongresno i sajamsko tržište te da, osim Hrvatske, ne poznaje
nijednu turističku zemlju koja za turizam razvija samo jednu regiju
odnosno priobalje. Dodao je da za razvoj kongresnog turizam treba
više pažnje obratiti i na turistički razvoj ostalih regija u
unutrašnjosti zemlje.
Forum, koji se održava do 17. lipnja, okupio je 160 sudionika-
stručnjaka različitih djelatnosti (putničke agencije,
hotelijeri, avio, cestovni i brodarski prijevoznici, tvrtke koje s
bave organizacijom kongresa i druge) iz 10-ak europskih zemalja i
SAD-a.
(Hina) tam db