ZAGREB, 13. lipnja (Hina) - Predstavnici kandidata za nacionalnu televizijsku koncesiju danas su javnosti i članovima Vijeća za radio i televiziju u Novinarskom domu predstavile svoje programske sheme, kadrovske, tehničke i
financijske uvjete kojima se natječu za treću mrežu HTV-a.
ZAGREB, 13. lipnja (Hina) - Predstavnici kandidata za nacionalnu
televizijsku koncesiju danas su javnosti i članovima Vijeća za
radio i televiziju u Novinarskom domu predstavile svoje programske
sheme, kadrovske, tehničke i financijske uvjete kojima se natječu
za treću mrežu HTV-a.#L#
Pozivu na javnu prezentaciju Vijeća koje odlučuje o dodjeli
koncesije odazvalo se šest od sedam tvrtki, dok UCD Distribucija
nije odgovorila na poziv.
Predsjednica Vijeća Branka Zovko Cihlar kazala je da će odluku o
koncesiji Vijeće donijeti do 1. listopada ove godine.
Kanal 3 naziv je televizije koju bi, u slučaju dobivanja koncesije,
osnovala tvrtka Fina Mur, u vlasništvu Večernjeg lista, Hrvatskog
olimpijskog odbora (HOO), Hrvatske glazbene unije (HGU), tvrtke
Intel i skandinavske "SBS", druge medijska grupa po veličini u
Europi s godišnjim prihodom od 511 milijun eura.
Direktor SBS-a Martin Lindskog obećao je "hrvatsku televiziju sa
švedskim naglaskom", odnosno neovisni informativni program
namijenjen urbanim gledateljima, s posebnom pažnjom na teme o
ženama i mladima. U Večernjem listu "Kanal 3" vide kao televiziju na
kojoj će se znati što građani žele, dok HGU i HOO jamče puno glazbe,
60 posto iz domaće produkcije, i sporta, uključujući i tzv. male
sportove. U "Kanal 3" bi investirali 120 milijuna kuna za dvije
godine, a emitirali bi 18 sati programa dnevno, od čega 60 posto
domaće produkcije, te zaposlili 120 do 160 zaposlenika od kojih 60
do 70 novinara.
Drugog ponuđača, tvrtku HMTM osnovali su vodeća mađarska medijska
kuća MTM i njemačka Telemuenchen te mađarski poslovnjaci Gyoergy
Habsburg i Robert Prokopp. Oni obećaju 70 posto domaćeg programa,
promicanje hrvatskog nacionalnog identiteta, podršku Hrvatskoj na
putu u EU i pomoć lokalnim produkcijskim kućama. Bila bi to
"televizija obitelji", posvećena problemima rada, žena i mladih.
Na TV3-HMTM nikada nećete vidjeti Big Brother, poručio je
predstavnik HMTM-a Ferenc Tolvaly.
Medijskoj kući tvrtke CME koja je već osnovala šest TV mreža u
četiri zemlje, među kojima je i slovenski POP TV i Kanal A, namjera
je medijski se širiti samo na istok, a ne zapad. "Vijest je središte
našeg programa, kao i domaće TV drame i komedije s domaćim glumcima
i glazbom", rekao je predstavnik CME Fred Klinghamer. Napomenuo je
da CME ima 1600 dioničara u svijetu i da će svakom zaposleniku
ponuditi da postane vlasnikom dionica, te da se neće miješati u
domaću uređivačku politiku. Planiraju investirati između 15 i 25
milijuna dolara.
Tvornica duhana Rovinj, Hrvatski telekom i jedna od najmoćnijih
svjetskih medijskih kompanija "News Corporation" Roberta Murdocka
udružili su se u tvrtku Rovita s namjerom osnivanja televizije
"CTV" koja nudi 24 sata programa za cijelu obitelj i 60 posto domaće
produkcije. Mi informiramo, gledatelji odlučuju, okosnica je
informativnog programa CTV-a, ali na upit nisu direktno odgovorili
hoće li se u programu zalagati za konzervativne političke
vrijednosti. Obećavaju da će podržavati neovisnost i program koji
će kreirati domaći ljudi. Nude školovanje kamermana u Hollywoodu i
novinara na Sky newsu i zapošljavanje 250 ljudi s mrežom suradnika u
cijeloj Hrvatskoj. Domaćim producentima bi ponudili koprodukcije
sa 20st Foxom.
Iza tvrtka RTL stoji istoimena njemačka televizijska kuća koja je
prisutna u 10 zemalja s 23 televizije, Agrokor, Podravka, Atlantic
grupa, HVB/Splitska banka i Pinta TV3. "U Francuskoj smo Francuzi,
u Njemačkoj Nijemci, a u Hrvatskoj Hrvati", poručio je Jean Charles
Keyser, predstavnik RTL-a čiji je moto "živjeti zajedno, a misija
informirati i zabaviti". Tvrde da će dati priliku domaćim talentima
da rade u lokalnoj produkciji, ali i za druge TV kuće, a u program bi
u prvoj godini uložili 30 milijuna eura, zaposlili 150 osoba i
otvorili dopisništva u Osijeku, Rijeci, Splitu i Dubrovniku. RTL je
zanimljivo predstavljen kratkim reklamnim filmom redatelja
Dalibora Matanića. Njihov su adut domaće sapunice, šou programi i
programi za djecu.
"Jedina smo TV na natječaju, dok drugi to tek žele postati", poručio
je Zvonimir Habelka, direktor TV Moslavine u čijem je vlasništvu
regionalna televizija NET. Naglasio je da su oni jedini potpuno
domaći ponuđači na natječaju i da već emitiraju program za sve
generacije, 24 sata dnevno, u ljetnoj i zimskoj shemi s 50 posto
vlastite produkcije iz studija u Kutini, Sisku, Bjelovaru i
Zagrebu. Planiraju i gradnju još dva centralna studija u Zagrebu i
Splitu i otvaranje 20-ak dopisništava. Filmove i serije će
sinkronizirati na hrvatski, a one s nasiljem emitirati u kasnijim
satima. Planiraju povećati domaću produkciju na 75 posto, dok će
ostalo biti program iz Europe. U prvoj godini bi u program sa 150
zaposlenih uložili 10 milijuna eura.
(Hina) bdj so