ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - U sklopu Trećeg trienala hrvatske grafike večeras su u Kabinetu grafike HAZU otvorene dvije izložbe grafika - Marka Spalatina i Lea Vukelića.
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - U sklopu Trećeg trienala hrvatske
grafike večeras su u Kabinetu grafike HAZU otvorene dvije izložbe
grafika - Marka Spalatina i Lea Vukelića.#L#
Marko Spalatin, ugledni grafičar, koji živi u Americi, na
zagrebačkoj izložbi se predstavio djelima nastalim od 1979. do
2001.
Predstavljajući djelo Marka Spalatina likovna kritičarka Liliana
Domić napominje da je Spalatin u svojim grafikama na tragu
apstrakcije i izvorištima u geometriji, izgradivši prepoznatljive
kristalne inačice, koje premda u vrhu suvremene i recentne
umjetnosti, nisu usporedive ni sa čim. Osobito, kako je naglasila
nemaju veza s new geometry, koja je kao odjek jednog od trendova
došla iz Amerike osamdesetih i devedesetih godina prošlog
stoljeća. Postojanost geometrije, svojevrstan vitalitet
manirizma zapisan u geometriji i optičkoj kombinatorici, sve su to
karakteristike Spalatinova rada što ga je definirao u više faza
razrađujući minuciozan rukopis na kojemu se temelji njegovo
neponovljivo autorstvo. Liliana Domić je posebno naglasila da je
Kabinet grafike HAZU bilo pravo mjesto za prvu cjelovitiju javnu
prezentaciju Palatinova djela u Hrvatskoj.
Djela Lea Vukelića, umjetnika mlađe generacije, predstavljena su u
Studiju Kabineta grafike HAZU. Medij kompjutora taj autor koristi u
svim etapama stvaralačkog procesa, od početnog istraživanja do
finalnog umjetničkog proizvoda u obliku printa i konačno u
interpolaciji djela simbola suvremene potrošačke kulture direktno
u prostor Galerije. Slika u kompjutoru postaje informacija kojom je
moguće manipulirati i ulazi u dinamički sistem, istaknula je na
otvorenju izložbe autorica predgovora Željka Himbele. Vukelić u
svojim radovima ostvaruje posve novu vizualnu kvalitetu
razotkrivajući temeljne gradivne elemente digitalne slike dodatno
istaknute velikim uvećavanjima i poigravajući se tehnološkom
zadatošću, formom rastera. Tim djelima autor stvara realitet
definiran novim kontekstom s naglaskom na kompjutor, odnosno
smješta svoja djela u određeni prostor i vrijeme, nudeći jednu
vrstu nove komunikacije s konzumentom-promatračem, istaknuto je na
otvorenju izložbe.
(Hina) ta mć