ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Obnovu željeznice Poreč-Kopar-Trst (PARENZANA) žele svi stanovnici Istre i njezini prijatelji kako bi se obnovile vrijednosti koje je pružala i zato će, krajem lipnja, osnivati udruga za njezinu
obnovu.
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Obnovu željeznice Poreč-Kopar-Trst
(PARENZANA) žele svi stanovnici Istre i njezini prijatelji kako bi
se obnovile vrijednosti koje je pružala i zato će, krajem lipnja,
osnivati udruga za njezinu obnovu. #L#
Time će, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare u Zagrebu,
biti učinjeni i prvi konkretni pomaci za njezinu obnovu.
Parenzana je uskotračna pruga (kolosječni razmak 76 centimetara),
koja je pune 34 godine povezivala Trst i Poreč i bila glavna
prometna veza Istre sa Srednjom Europom.
Taj put prijateljstva triju naroda nestao je zajedničkom odlukom
hrvatskih, talijanskih i slovenskih općina kroz koje je prolazila
poznata Parenzana. Prošle godine obilježena je 100. obljetnica
uskotračne istarske željeznice - PARENZANE.
Obnova željeznice ne želi se samo zbog nekadašnje činjenice
prometnog povezivanja i gospodarskog razvitka, već i zbog
suvremene očekivane dobrobiti, kao što su turističke, kulturne i
edukacijske. Obnova Parenzane je spona međunarodne trilaterale i
projekt na razini regije Istre i šireg prostora.
Parenzana je obuhvaćena prostornim planom uređenja Istarske
županije.
Osnivačka skupština Udruge za obnovu željeznice Poreč-Kopar-Trst
(PARENZANA) bit će 22. lipnja u Motovunu, a nazočit će joj župan
Istarske županije Ivan Jakovčić. Nakon toga odmah će se osnovati
privatno dioničko društvo za izgradnju željeznice, rekli su
novinarima članovi Inicijativnog odbora za utemeljenje udruge.
Poznato je i koliko košta željeznica te modeli njenog financiranja,
ali je to zasad novinarima nije predočeno, s obrazloženjem da je
riječ o poslovnoj tajni.
Interdisciplinarna udruga (skraćenog naziva PARENZANA) okuplja
stručnjake iz Istre i drugih dijelova Hrvatske, Slovenije i
Italije. Inicijativni odbor za utemeljenje udruge već broji
stotinjak članova.
U okviru međunarodne ljetne škole arhitekture Arhitektonskog
fakulteta zagrebačkog Sveučilišta, koja se 22 godine održava u
Motovunu izrađeni su prvi zadaci na temu obnove Parenzane vezani za
najuži prostor Motovuna (tunel dužine 220 metara i postaja). Od 10.
lipnja ti su zadaci na temu obnove izloženi na izložbi Motovun na
Arhitektonskom fakultetu.
(Hina) bma az