ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) završile su prošlu poslovnu godinu s gubitkom od 227,4 milijuna kuna, dok je gubitak u poslovnoj 2001. iznosio oko 620 milijuna kuna, izviješteno je na današnjoj konferenciji za
novinare te tvrtke o poslovnim rezultatima 2002, te o procesu restrukturiranja.
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) završile su
prošlu poslovnu godinu s gubitkom od 227,4 milijuna kuna, dok je
gubitak u poslovnoj 2001. iznosio oko 620 milijuna kuna,
izviješteno je na današnjoj konferenciji za novinare te tvrtke o
poslovnim rezultatima 2002, te o procesu restrukturiranja. #L#
HŽ je lani ostvario 15 posto veće ukupne prihode, 8,2 posto više
prihode od prijevoza tereta, te putnika kojih su lani prevezli dva
posto manje. Broj prevezenih tona tereta, nasuprot tome, bio je
veći za 0,2 posto. Prihodi iz državnog proračuna bili su manji za
21,4 posto, dugovi prema dobavljačima iznosili su 486,8 milijuna
kuna, a zaduženost poduzeća lani se povećala za 15,7 posto.
Do 2005. HŽ bi trebao postići pozitivan poslovni rezultat,
procijenili su čelni ljudi uprave tog poduzeća.
Predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić kazao je da je proces
odvajanja sporednih djelatnosti dovršen, te da je u sastavu HŽ-a
sada samo osnovna djelatnost - prijevoz roba i putnika. Najvažnijim
projektom u procesu restrukturiranja tvrtke Drempetić je naveo
modernizaciju. Napomenuo je da su osigurali investicijska sredstva
od 2,4 milijarde kuna za dovršenje investicija započetih lani i za
modernizaciju. Od 1,7 milijardi kuna zaduženja u 2003., koje im je
odobrila Vlada, oko 600 milijuna kuna bit će utrošeno za nabavku
osam dizel motornih nagibnih vlakova i održavanje vozila, a 1,1
milijarda kuna bit će uložena u infrastrukturu, kazao je
Drempetić.
Također je napomenu da će ukupna ulaganja HŽ-a u informatičku
infrastrukturu i optičku mrežu iznositi 50 milijuna eura, a cijeli
projekt informatizacije mora biti završen sredinom 2005., rekao
je, Drempetić, dodajući da bi ovih dana trebali odlučiti o
dobavljaču poslovnog informacijskog sustava (ERP) čije će uvođenje
trajati dvije godine.
Novi Zakon o HŽ-u trebao bi biti donesen u srpnju, a stupio bi na
snagu početkom 2005., kada bi se od HŽ-a osnivala tri trgovačka
društva, jedno koje bi brinulo o infrastrukturi, drugo o prijevozu
putnika, a treće o prijevozu roba, rekao je Drempetić.
Član uprave HŽ-a za infrastrukturu Dražen Ratković kazao je da se
obavljaju radovi na 75 kilometara pruga radi podizanja brzina na
140, odnosno 160 kilometara na sat, a ti bi radovi trebali biti
završeni do sredine ove jeseni. Nakon njih počinju radovi na ličkoj
pruzi od Oštarija do Splita, vrijedni oko dvije milijarde kuna,
koji bi trebali završiti do kraja 2008. Do kraja ove godine na toj
pruzi obavit će se 120 kilometara remonta, do 2005. svi kolodvori na
toj pruzi bit će opremljeni najnovijom tehnologijom i daljinskim
upravljanjem prometa, a do 2008. ta će pruga biti elektrificirana.
Drempetić je kazao da su od početka lipnja izvršili smjene i
imenovanja na ukupno 200 rukovodećih pozicija u HŽ-u, što zbog nove
organizacije HŽ-a, a što zbog nezadovoljstva njihovim rezultatima.
Tako su razriješene dvije uprave dosadašnjih društava i imenovane
uprave novih društava. Postavljeni su i direktori pet novosnovanih
regionalnih ureda u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Koprivnici i
Vinkovcima za područje gospodarenja nekretninama HŽ-a.
Najviše novinarskog zanimanja je izazvalo imenovanje na mjesto
predsjednika uprave TŽV "Gredelj" Ivana Tolića, dosadašnjeg
dopredsjednika Sindikata strojovođa koji je sudjelovao u
pregovorima oko novog kolektivnog ugovora za radnike HŽ-a.
Drempetić i Tolić su ustvrdili da nije riječ o "nikakvoj kupovini
tim mjestom" za sklapanje tog ugovora, a Drempetić je kazao da su u
Toliću prepoznali mladog stručnog čovjeka koji će moći ostvariti
poslovne ciljeve HŽ-a.
(Hina) nz ds