ZAGREB, 10. lipnja (Hina) - Predstavnici JANAF-a (Jadranskog naftovoda) danas su na tematskoj sjednici saborskog Odbora za prostorno uređenje i zaštitu okoliša nazočnim zastupnicima i predstavnicima udruga za zaštitu okoliša govorili
o ekološkoj sigurnosti Jadrana, tj. o smanjenoj opasnosti od transporta nafte kad se osuvremeni naftovodni sustav po Projektu "Družba Adria", a na kraju zastupnici su zaključili kako današnja rasprava o tom Projektu treba biti tek uvod u širu javnu raspravu. L# Predsjednica Uprave JANAF-a Vesna Trnokop-Tanta i predstavljač projekta Krešimir Baranović izvijestili su da bi se u prvoj fazi provedbe projekta broj tankera povećao za 20 do 30, a prevozili bi oko pet milijuna tona ruske nafte na godinu na zapad preko Omišlja. Zamjenik ministra pomorstva, prometa i veza Pavao Komadina ocijenio je da treba poduprijeti taj projekt i najavio da Ministarstvo priprema sheme usmjerene plovidbe i da se do kraja godine o tome očekuju i preporuke Međunarodnoga pomorskog odbora. Dodao je da se uz naše otoke svake godine ionako preveze 30 milijuna tona nafte u tršćansku luku. Zastupnik Željko Glavan (HSLS) podsjetio je da su koksara, termoelektrana i rafinerija, za koje se tvrdilo da neće onečišćivati okoliš, uništili Kvarner. "Nakon svih tih projekata,
ZAGREB, 10. lipnja (Hina) - Predstavnici JANAF-a (Jadranskog
naftovoda) danas su na tematskoj sjednici saborskog Odbora za
prostorno uređenje i zaštitu okoliša nazočnim zastupnicima i
predstavnicima udruga za zaštitu okoliša govorili o ekološkoj
sigurnosti Jadrana, tj. o smanjenoj opasnosti od transporta nafte
kad se osuvremeni naftovodni sustav po Projektu "Družba Adria", a
na kraju zastupnici su zaključili kako današnja rasprava o tom
Projektu treba biti tek uvod u širu javnu raspravu. L#
Predsjednica Uprave JANAF-a Vesna Trnokop-Tanta i predstavljač
projekta Krešimir Baranović izvijestili su da bi se u prvoj fazi
provedbe projekta broj tankera povećao za 20 do 30, a prevozili bi
oko pet milijuna tona ruske nafte na godinu na zapad preko Omišlja.
Zamjenik ministra pomorstva, prometa i veza Pavao Komadina
ocijenio je da treba poduprijeti taj projekt i najavio da
Ministarstvo priprema sheme usmjerene plovidbe i da se do kraja
godine o tome očekuju i preporuke Međunarodnoga pomorskog odbora.
Dodao je da se uz naše otoke svake godine ionako preveze 30 milijuna
tona nafte u tršćansku luku.
Zastupnik Željko Glavan (HSLS) podsjetio je da su koksara,
termoelektrana i rafinerija, za koje se tvrdilo da neće
onečišćivati okoliš, uništili Kvarner. "Nakon svih tih projekata,
dopustite da ljudi budu bar skeptični prema tom rizičnom projektu",
dodao je, napomenuvši kako je i te kako važno koliko tankera plovi
Jadranom.
"Stalno se govori da smo mala zemlja, pa onda za nas nisu veliki
rizici ni veliki tankeri", ocijenila je zastupnica Dorica Nikolić
(HSLS) i dodala kako je sramotno da saborski zastupnici na
televiziji doznaju o projektu "Družba Adria".
Savjetnik Predsjednika države Esad Prohić napomenuo je da je za
raspravu o tom projektu trebalo pričekati zaključke nakon sastanka
o balasnim vodama u Trstu o čemu će Hrvatska, Slovenija i Italija
zajednički raspravljati "jer je to zajedničko more".
Zastupnik HSP-a Tonči Tadić je ponovio stajalište Kluba HSP-a da
Hrvatska treba izići iz tog projekta i ustvrdio da ga Hrvatski sabor
ima pravo prekinuti jer je Vlada potpisala sporazum bez studije
utjecaja na okoliš koja je tek u pripremi.
Primorsko-goranski dožupan Luka Denona izvijestio je da je
strateški izbor te županije turizam, brodogradnja i promet i da se,
kao i omišaljska općina, načelno ne protivi Projektu "Družba
Adria".
Predstavnik Društva za unaprjeđenje kvalitete života Igor
Matutinović ocijenio je pak da je dovoljna samo jedan havarija da
izazove neprocjenjive posljedice za ekosustav i negativnu
promidžbu za cijelu jadransku obalu.
(Hina) bdj vkn