FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VEĆINA FAKULTETA PODRŽAVA UVOĐENJE DRŽAVNE MATURE

ZAGREB, 10. lipnja (Hina) - Čak 88 posto fakulteta i visokih škola u Hrvatskoj ima pozitivno stajalište o potrebi uvođenja državne mature i traže njezino uvođenje što prije, izjavio je danas na konferenciji za novinare u Zagrebu voditelj projekta Petar Bezinović.
ZAGREB, 10. lipnja (Hina) - Čak 88 posto fakulteta i visokih škola u Hrvatskoj ima pozitivno stajalište o potrebi uvođenja državne mature i traže njezino uvođenje što prije, izjavio je danas na konferenciji za novinare u Zagrebu voditelj projekta Petar Bezinović.#L# Rezultati su to analize 91 upitnika koje su ispunili rukovoditelji fakulteta i visokih učilišta nakon rasprava u kojima su sudjelovala 1364 nastavnika. Tri četvrtine ispitanika smatra da bi državna matura mogla zamijeniti sadašnji razredbeni ispit, jer je objektivan, pravedan i valjan način ispitivanja znanja, jednostavniji i s manje stresa. Potpuno je sukladno mišljenje ispitanika o sadržajima državne mature koju bi trebali činiti hrvatski jezik (95,6 posto), strani jezik (93,3 posto), matematika (81 posto) i informatika (71,7 posto). Dio anketiranih drži da se takvim općenitim sadržajima ne mogu testirati studenti za potrebe posebnih studija poput umjetničkih akademija i sličnih ustanova. Dvojbu je moguće riješiti tako da se osim tih predmeta uvede i izborni predmet za koji bi se maturanti odlučili već u ožujku, rekao je Bezinović. "Nalazimo se pred mnoštvom različitih mogućnosti i do konačnog prijedloga trebat će još dosta rasprava u koje će biti uključene srednje škole i fakulteti", dodao je. Očekujemo da će pilot-projekt državne mature krenuti u proljeće i njime će se provjeriti tehnička i organizacijska pitanja te sami testovi, rekao je Bezinović, dodavši da će biti tiskani ispitni katalozi koji će sadržavati većinu potrebnih informacija. Bezinović je rekao da se priprema zakon koji bi uskoro trebao biti upućen Saboru. Po njemu bi se trebalo uspostaviti državno tijelo koje će se brinuti o vanjskom vrednovanju obrazovanja. Rezultati pripremljenosti brucoša za studij jedini su podatci koji se u anketi bitno razlikuju između srednjih škola i fakulteta. Više od 28 posto fakulteta žali se da je većina brucoša loše pripremljena, a 76 posto srednjih škola smatra obrnuto. Fakulteti u prosjeku smatraju da su osobine brucoša, važne za studiranje, nedovoljno razvijene. Najlošije su ocijenili vještine učenja koje se, po Bezinoviću, kod brucoša brzo pokazuju kao ograničavajući čimbenik daljnjeg studiranja. (Hina) iluc mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙