DUBLIN, 10. lipnja (Hina/AP) - U svijetu su lani pali prihodi od prodaje tiskovina te prihodi od reklama u njima, unatoč tome što u zemljama u razvoju ti prihodi nastavljaju rasti, objavilo je Svjetsko udruženje tiskovina.
DUBLIN, 10. lipnja (Hina/AP) - U svijetu su lani pali prihodi od
prodaje tiskovina te prihodi od reklama u njima, unatoč tome što u
zemljama u razvoju ti prihodi nastavljaju rasti, objavilo je
Svjetsko udruženje tiskovina.#L#
"Najviše razvijena tržišta sva bilježe pad, pri čemu je smanjen
broj naklade u SAD-u, Japanu i naročito u Europi", kazao je
generalni direktor toga udruženja Timothy Balding. To udruženje
predstavlja 18.000 publikacija diljem svijeta.
Na godišnjem susretu Balding je pred otprilike 1.000 izdavača i
izvršnih čelnika iz tiskanih medija kazao da je globalno njihova
industrija lani zabilježila "naročite izazove". "Godine booma s
visokim rastom prihoda od reklama koje su obilježile 1990-te mogle
bi se pokazati izuzetnima i neodrživima u usporedbi s današnjim
povratkom na nešto normalnije razine", ocijenio je.
Naklade su porasle lani u Kini, Indiji, Rusiji i Turskoj, no
globalno su smanjene 0,35 posto. Bez SAD-a, Japana i Europe, gdje je
zabilježen pad naklada, globalno su one porasle za 0,75 posto.
Nešto dugoročniji pogled, u proteklih pet godina, kazuje da je ta
industrija u svijetu bilježila rast naklade za 5,1 posto, te rast
marketinških prihoda od 7,9 posto.
Istraživanja toga udruženja pokazuju da se najveći rast naklada
uglavnom bilježi u onim zemljama s rastućom mladom čitateljskom
publikom i tamo gdje je tek neznatna prodaja na temelju pretplate.
Navedeni su tako Portugal, Španjolska, Italija, Malezija i Brazil
kao naročito uspješni u privlačenju mlade publike, djelomice zbog
toga što se u tim zemljama novine jeftino prodaju na štandovima. "U
većini zemalja gdje prodaja uvelike ovisi o pretplatama, vidimo da
ona snažno pada u 2002", kazao je Balding.
(Hina) sbo vmo