FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TATE MODERN: STOLJEĆE DRUŠTVENIH PREVIRANJA KROZ FOTOGRAFIJE

LONDON, 4. lipnja (Hina/Reuters) - Londonska galerija Tate Modern otvara u četvrtak izložbu fotografija ogoljenog društva 20. stoljeća pod nazivom "Cruel and Tender" (Okrutno i nježno), s više od 200 radova 23 fotografa iz zemalja od Ukrajine do SAD-a.
LONDON, 4. lipnja (Hina/Reuters) - Londonska galerija Tate Modern otvara u četvrtak izložbu fotografija ogoljenog društva 20. stoljeća pod nazivom "Cruel and Tender" (Okrutno i nježno), s više od 200 radova 23 fotografa iz zemalja od Ukrajine do SAD-a. #L# Tmurni pogled stare, siromašne i polugole Ukrajinke izvire iz fotografije, dok se kraj nje šepiri mazna pudlica s parom šarenih sunčanih naočala. Dvije sobe dalje gola Nizozemka stoji držeći svoje novorođenče na prsima dok joj krv još curi niz bedro, zaštitničkog i odlučna pogleda. Do nje je fotografija smetlišta koje seže do horizonta okružujući posjed u Meksiku. Slike, koje pokrivaju cijelo stoljeće, ne prikazuju ratove, prirodne katastrofe i povijesne događaje, već se bave bliskim i osobnim pogledom na stvarne ljude i njihove svakodnevne živote. "Fotografije istražuju temeljnu prirodu društva", izjavila je kustosica Emma Dexter. "Naslov je protuslovan, ali okrutnost i nježnost ne postoje izdvojeno". Antologijske slike Nijemca Augusta Sandera i Amerikanca Walkera Evansa s početka stoljeća otvorile su put dokumentarnoj fotografiji. Svaki od Sanderovih portreta priča priču - od prosjaka do punašnog industrijalca - dok su Evansova djela, pojedinačno prosječna, kao cjelina iznimno vrijedna. "Sander i Walker su ključ izložbe. Oni pokušavaju razumjeti prirodu društva u kojem žive. Njihov utjecaj traje do danas", kaže Dexter. Pusti tvornički krajobrazi i urbane pustopoljine izmjenjuju se s voajerskim slikama iz skrivenih kamera. Izložba, otvorena do 7. rujna, obuhvaća i djela Nizozemke Rineke Dijkstre i Ukrajinca Borisa Mihajlova, no više od polovice predstavljenih fotografa je iz SAD-a. Izložbu određuju i oni uključeni u nju i oni koji su iz nje isključeni. Amerikanka Diane Arbus, koja je prešla iz modne u socijalnu fotografiju uključena je, dok je Britanac Don McCullin, čija djela o ratu i miru nose mračnu društvenu poruku, isključen. Obuhvaćene su i fotografije industrijske arhitekture Bernda i Hille Becher, dok pejzaži Ansela Adamsa i portreti Richarda Avedona s američkog srednjeg zapada 1980-ih godina nisu. (Hina) pgo bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙