LONDON, 4. lipnja (Hina/Reuters) - Londonska galerija Tate Modern otvara u četvrtak izložbu fotografija ogoljenog društva 20. stoljeća pod nazivom "Cruel and Tender" (Okrutno i nježno), s više od 200 radova 23 fotografa iz zemalja od
Ukrajine do SAD-a.
LONDON, 4. lipnja (Hina/Reuters) - Londonska galerija Tate Modern
otvara u četvrtak izložbu fotografija ogoljenog društva 20.
stoljeća pod nazivom "Cruel and Tender" (Okrutno i nježno), s više
od 200 radova 23 fotografa iz zemalja od Ukrajine do SAD-a. #L#
Tmurni pogled stare, siromašne i polugole Ukrajinke izvire iz
fotografije, dok se kraj nje šepiri mazna pudlica s parom šarenih
sunčanih naočala. Dvije sobe dalje gola Nizozemka stoji držeći
svoje novorođenče na prsima dok joj krv još curi niz bedro,
zaštitničkog i odlučna pogleda. Do nje je fotografija smetlišta
koje seže do horizonta okružujući posjed u Meksiku.
Slike, koje pokrivaju cijelo stoljeće, ne prikazuju ratove,
prirodne katastrofe i povijesne događaje, već se bave bliskim i
osobnim pogledom na stvarne ljude i njihove svakodnevne živote.
"Fotografije istražuju temeljnu prirodu društva", izjavila je
kustosica Emma Dexter. "Naslov je protuslovan, ali okrutnost i
nježnost ne postoje izdvojeno".
Antologijske slike Nijemca Augusta Sandera i Amerikanca Walkera
Evansa s početka stoljeća otvorile su put dokumentarnoj
fotografiji. Svaki od Sanderovih portreta priča priču - od prosjaka
do punašnog industrijalca - dok su Evansova djela, pojedinačno
prosječna, kao cjelina iznimno vrijedna.
"Sander i Walker su ključ izložbe. Oni pokušavaju razumjeti prirodu
društva u kojem žive. Njihov utjecaj traje do danas", kaže Dexter.
Pusti tvornički krajobrazi i urbane pustopoljine izmjenjuju se s
voajerskim slikama iz skrivenih kamera. Izložba, otvorena do 7.
rujna, obuhvaća i djela Nizozemke Rineke Dijkstre i Ukrajinca
Borisa Mihajlova, no više od polovice predstavljenih fotografa je
iz SAD-a.
Izložbu određuju i oni uključeni u nju i oni koji su iz nje
isključeni. Amerikanka Diane Arbus, koja je prešla iz modne u
socijalnu fotografiju uključena je, dok je Britanac Don McCullin,
čija djela o ratu i miru nose mračnu društvenu poruku, isključen.
Obuhvaćene su i fotografije industrijske arhitekture Bernda i
Hille Becher, dok pejzaži Ansela Adamsa i portreti Richarda Avedona
s američkog srednjeg zapada 1980-ih godina nisu.
(Hina) pgo bnš