ZAGREB, 27. svibnja (Hina) - Vladino povjerenstvo za ubrzanu izgradnju autoceste Zagreb-Split zaključilo je na današnjoj sjednici da će autocesta u punom profilu biti izgrađena od Šestanovca do Osojnika (Dubrovnik), a da će dalje
prema graničnom prijelazu Debeli brijeg biti izgrađena kao brza cesta.
ZAGREB, 27. svibnja (Hina) - Vladino povjerenstvo za ubrzanu
izgradnju autoceste Zagreb-Split zaključilo je na današnjoj
sjednici da će autocesta u punom profilu biti izgrađena od
Šestanovca do Osojnika (Dubrovnik), a da će dalje prema graničnom
prijelazu Debeli brijeg biti izgrađena kao brza cesta.#L#
O izgradnji autoceste do Osojnika odlučeno je, jer bi, prema
kalkulacijama ona bila samo 20 posto skuplja od izgradnje brze
ceste, rekao premijer i predsjednik povjerenstva Ivica Račan.
Dodao je kako će se tek vidjeti koliko će taj projekt koštati i da će
se nastojati pronaći optimalna projektna rješenja kako bi se
snizili troškovi izgradnje.
Prosječna cijena kilometra autoceste je oko 5,41 milijuna
američkih dolara na dijelu od Dugopolja do Ploča, dok je na dionici
Ploče-Opuzen-Neum do Osojnika zbog težeg terena 10 milijuna
dolara. Izgradnja brze ceste od Dubrovnika do Debelog brijega, zbog
izuzetnog teškog terena koštala bi čak 10,3 milijuna dolara po
kilometru, kazao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Vladimir
Bizjak.
Račan je najavio da će uskoro s vladinim izaslanstvom u Sarajevu
pokušati postići dogovor oko bitnih pitanja za Hrvatsku i BiH, a
tiču se luke Ploče, koridora kroz Neum, izgradnje koridora 5c koji
bi Hrvatsku i BiH preko Mađarske povezao sa srednjom Europom, a
vezao bi se u čvoru Ploče na buduću Jadransko-jonsku autocestu.
Vladino povjerenstvo je orijentirano na postizanje dogovora oko
nesmetanog prolaska ljudi i protoka roba, što bi trebalo postići
sporazumom dviju zemalja, no u slučaju neuspjeha razmotrit će se i
druge varijante trase autoceste, rekao je Račan.
Naveo je da su ishođene potrebne građevinske dozvole za dionice
autocesta koje će 30. lipnja ove godine biti puštene u promet, što
je bitno drugačija situacija od prijašnjih godina kada to nije bio
slučaj. Radi se o dionicama Breznički Hum - Novi Marof, Bosiljevo -
tunel Mala Kapela i čvor Gornja ploča - čvor Zadar 2, podsjetio je
predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Stanko Kovač.
Odbacio je tvrdnje iz nekih medija da će izgradnja autoceste Zagreb
- Split biti skuplja od planiranog, rekavši da će kao što je i
predviđeno izgradnja na dionici od Bosiljeva do Splita koštati
12,297 milijardi kuna odnosno 1,6 milijardi eura.
Ove bi godine trebalo biti pušteno u promet oko 150 kilometara
novoizgrađenih autocesta u Hrvatskoj, rečeno je na sjednici
vladinog Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autocesta.
(Hina) dm sšh