CANNES, 22. svibnja (Hina/AP) - Da pratite program Canneskog filmskog festivala nikada ne biste znali da njemački film doživljava svoj procvat.
CANNES, 22. svibnja (Hina/AP) - Da pratite program Canneskog
filmskog festivala nikada ne biste znali da njemački film
doživljava svoj procvat.#L#
Već desetu godinu zaredom, njemački filmovi nisu ušli u službenu
konkurenciju Cannesa, a na skoro svim drugim festivalima vrlo su
gledani i nagrađivani.
Film "Nowhere in Africa" u ožujku je osvojio Oscara u kategoriji
najboljeg filma izvan engleskog govornog područja, a "Good Bye,
Lenin!" najisplativiji je njemački film svih vremena i uskoro će se
početi prikazivati u kinima diljem svijeta, od Japana do Velike
Britanije.
Uspjeh njemačkih filmova na drugim festivalima među njemačkim
filmašima nameće pitanje: Kome uopće treba Cannes?
"Svi ti njemački filmovi prikazuju se u Veneciji ili na drugim
filmskim festivalima pa se mnogi pomire s time da ako Cannes neće,
da će neki drugi festival uzeti njihov film", kaže Cathy Rohnke iz
njemačke tvrtke za zabavni program Telepool.
Drugi su možda jednostavno odustali. Wim Wenders misli da su neki
njegovi kolege obeshrabreni stalnim ignoriranjem Cannesa.
"Neki možda zbog straha od odbacivanja radije odlaze na festival u
Berlinu", kaže Wenders, zadnji njemački redatelj koji se s filmom
na njemačkom natjecao u Cannesu. Bilo je to 1993. s filmom "Faraway,
So Close". Četiri godine kasnije konkurirao je s njemačko-
francusko-američkom koprodukcijom "Kraj nasilja".
Ove godine Wenders u Cannesu promovira blues dokumentarac "The Soul
of a Man", ali izvan konkurencije.
U konkurenciju Cannesa izabrano je 20 od 908 prijavljenih igranih
filmova. Među njima su tri francuska, tri američka i dva japanska
filma. Njemačka je prijavila desetak filmova, od kojih nijedan nije
prihvaćen.
Razlog tome možda je u promjenama koje je doživio njemački film.
Thorsten Ritter iz distribucijske kuće Bavaria Film International
kaže da danas njemački redatelji sve više rade za publiku.
Nekad su, na čelu s Fassbinderom, njemački filmovi bili mračni i
psihološki uradci, a danas su najčešće komedije, što možda više ne
odgovara senzibilitetu Cannesa.
Ritterova kuća je u Cannes došla prodati film "Good Bye, Lenin!",
dirljivu priču iz Istočne Njemačke o dječaku koji majci, vjernoj
komunizmu, nakon više mjeseci i promjena koje su se dogodile kad se
probudi iz kome, ne želi reći da su njezini ideali propali. Film je
zaradio 40,7 milijuna dolara, a u Berlinu je osvojio titulu
najboljeg europskog filma.
Mnogi misle da je najveća nepravda bilo neuvrštavanje njemačkog
filma "Trči Lola, trči" iz 1998. na canneski festival, jer je taj
film označio prekretnicu u percepciji njemačke kinematografije.
(Hina) ag bnš