ZAGREB, 21. svibnja (Hina) - Iznimno je važno povećati produktivnost i efikasnost cijelog gospodarstva kako bi se povećao standard stanovništva i time smanjila nužnost rada nedjeljom, kazao je, između ostaloga, ministar gospodarstva
Ljubo Jurčić prigodom jučerašnjeg susreta s predstavnicima Caritasa koji su ga upoznali s nacionalnom kampanjom za zatvaranje trgovina nedjeljom.
ZAGREB, 21. svibnja (Hina) - Iznimno je važno povećati
produktivnost i efikasnost cijelog gospodarstva kako bi se povećao
standard stanovništva i time smanjila nužnost rada nedjeljom,
kazao je, između ostaloga, ministar gospodarstva Ljubo Jurčić
prigodom jučerašnjeg susreta s predstavnicima Caritasa koji su ga
upoznali s nacionalnom kampanjom za zatvaranje trgovina nedjeljom.
#L#
Ministarstva gospodarstva (MINGO) stalno prati i analizira stanje
u domaćoj trgovini te predlaže mjere kako bi se ojačala njezina
konkurentnost na liberaliziranom tržištu u vrijeme globalizacije,
stoji u današnjem priopćenju tog ministarstva.
Trgovina, kao važna gospodarska djelatnost, ima ključnu ulogu
hrvatskom gospodarstvu. Praćenje kretanja razvoja ove djelatnosti
u posljednjih nekoliko godina, putem podataka Državnog zavoda za
statistiku i Hrvatske narodne banke, pokazalo je trend rasta
razvoja distributivne trgovine, a s time u vezi i udjela trgovine u
bruto domaćem proizvodu, povećanju zaposlenosti te ukupnog prometa
u trgovini, napominju u MINGO-u.
Tako je udio trgovine u BDP-u u 1999. godine iznosio 8,3 posto, a u
2002. godini 10 posto. Broj zaposlenih u distributivnoj godini
iznosio je 1999. godine 179 tisuća, a u 2002. godini 207 tisuća, što
je povećanje od 16 posto. U tom je razdoblju broj zaposlenih kod
obrtnika povećan za 36 posto, a kod pravnih osoba za 12 posto.
Ukupni promet u distributivnoj trgovini u 1999. godini iznosio je
144,8 milijardi kuna, a u 2002. godini 180,9 milijardi kuna, što je
povećanje od 25 posto.
Rezultat takvih kretanja, kazali su u MINGO-u, svakako je odraz
liberalizacije tržišta, povećanja konkurencije i ponude roba na
tržištu. To je utjecalo i na snižavanje marži i pad cijena, dok se
povećanje domaće potrošnje pozitivno odrazilo na smanjenje
shoppinga izvan zemlje. Tako sada u Hrvatsku dolaze kupci iz
susjednih zemalja poput Mađarske, Slovenije te BiH, a takva se
kupnja odvija upravo tijekom vikenda, napominju iz Ministarstva
gospodarstva.
(Hina) tp ds