FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PROJEKT OBALNE STRAŽE TREBAO BI ZAŽIVJETI IDUĆE GODINE

ZAGREB, 21. svibnja (Hina) - Projekt obalne straže trebao bi zaživjeti iduće godine, jer je prethodno potrebno izmijeniti zakonsku regulativu i donijeti poseban zakon o obalnoj straži koji će u Vladinu proceduru biti upućen do kraja 2003., najavio je danas ministar pomorstva, prometa i veza Roland Žuvanić.
ZAGREB, 21. svibnja (Hina) - Projekt obalne straže trebao bi zaživjeti iduće godine, jer je prethodno potrebno izmijeniti zakonsku regulativu i donijeti poseban zakon o obalnoj straži koji će u Vladinu proceduru biti upućen do kraja 2003., najavio je danas ministar pomorstva, prometa i veza Roland Žuvanić.#L# Na predstavljanju projekta, Žuvanić je kazao da bi, obzirom na tisuće otoka i razvedenost obale, hrvatska obalna straža trebala brinuti i o sigurnoj plovidbi, zaštiti mora od onečišćenja, nadzoru morske granice, te tragati i spašavati ljudske živote na moru. Također bi trebala biti sposobna odgovoriti i novim izazovima s kojima se susreće Hrvatska, posebice zbog porasta nautičkog turizma. Pavao Komadina, zamjenik ministra pomorstva, koji je na čelu stručne radne skupine MPPV-a, MUP-a i MORH-a, vjeruje u realizaciju projekta, zbog najavljenog povećanja prometa tankera Jadranom temeljem projekta DružbaAdria, te povećanog kapaciteta Janafa. Zakon o obalnoj straži, kaže Komadina, već je pripremljen, sjedište Straže bilo bi u Zagrebu, a financirala bi se iz proračuna. Ujedinili bi se dijelovi uprava različitih državnih tijela od MPPV- a do Državnog inspektorata koji sada imaju nadležnost na morskom području, za što je potrebna izmjena pet ili šest temeljnih zakona i oko stotinjak podzakonskih akata, kazao je Komadina. Kako se predlaže, na čelu straže bio bi zapovjednik kojeg bi imenovali Vlada ili Sabor na prijedlog triju ministarstava i to MPPV-a, MUP-a i MORH-a. Obalna straža imala bi tajništvo, te zapovjedništvo sastavljeno od osam kapetana iz osam lučkih kapetanija te ravnatelja pomorske sigurnosti. Daljnji ustroj polazi od kapetanija obalne straže, Uprave pomorske sigurnosti, Operativnog centra nadzora plovidbe traganja i spašavanja i Uprave za međunarodnu suradnju i pravne poslove. Zapovjedništvo bi uređivalo politiku rada straže i definiralo ciljeve te ih predlagalo Vladi, kapetanije bi se bavile nadzorom plovidbe, traganjem i spašavanjem, nadzorom nad pomorskim kulturnim dobrima, inspekcijskim poslovima, izdavanjem raznih pomorskih svjedodžbi i dokumenata, te upisom i brisanjem brodova iz registra. Operativni centar, stoji u prijedlogu, koordinirao bi akcije traganja i spašavanja, obavljao radarski nadzor obale i bio primarna postaja u sustavu kontrole javljanja brodova, dok bi Uprava za međunarodnu suradnju i pravne poslove, između ostaloga usklađivala domaće zakone s onima u EU, te rješavala žalbe na prvostupanjska inspekcijska rješenja. Komadina naglašava da bi se obalnom stražom smanjio broj i ujednačili tipovi plovila koji su u različitim državnim tijelima nadležnim za more, jedinstveno organizirano školovanje i trening svih djelatnika, te povećanje efikasnosti i operativnosti u očuvanju pomorskog dobra. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙