FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ODBIJENO 67 OD 251 ZAHTJEVA ZA UDŽBENICIMA

ZAGREB, 21. svibnja (Hina) - Ministarstvo prosvjete i športa nije odobrilo 67 od 251 zahtjeva za udžbenicima hrvatskih nakladnika nakon stručnih mišljenja 56 povjerenstava za udžbenike, priopćilo je to ministarstvo.
ZAGREB, 21. svibnja (Hina) - Ministarstvo prosvjete i športa nije odobrilo 67 od 251 zahtjeva za udžbenicima hrvatskih nakladnika nakon stručnih mišljenja 56 povjerenstava za udžbenike, priopćilo je to ministarstvo.#L# Glavni su razlozi odbijanja neusklađenost prijedloga s nastavnim planom i programom. Među takvima je velik broj naslova koji nisu udžbenici nego pomoćna sredstva, kao što su laboratorijske vježbe i slično, rekao je Krešimir Munk, načelnik Odjela za udžbenike u Ministarstvu. Nakladnici imaju pravo prigovora do 23. svibnja, a nakon toga će Ministarstvo objaviti katalog odobrenih udžbenika. Danijel Žderić, vlasnik "Profila", smatra da rok ne može isteći 23. svibnja jer Ministarstvo kasni dva mjeseca. Katalozi će elektronički biti dostavljeni školama, a nastavnici će se do kraja tekuće školske godine trebati odlučiti za udžbenike i obavijestiti nakladnike. Povjerenstva su poslala autorima na doradu 75 udžbenika, od kojih šest ni nakon dorade nije imalo sve što je potrebno pa su odbijeni, rekao je Munk. Prigovorio je "nekim nakladnicima" da su poslali naslove za koje znaju da ne mogu biti prihvaćeni, što je povećalo posao povjerenstvima i troškove rada koje moraju platiti porezni obveznici. Ukupno je u uporabi 850 udžbenika 44 nakladnika, od kojih su s najvećim brojem naslova "Školska knjiga", "Profil", "Alfa" i "Znanje". Trgovina udžbenicima unosna je djelatnost u kojoj se za godinu dana, od početka rada na udžbenicima dok ne dođu do učenika, okrene oko 350 milijuna kuna, smatra Munk i podsjeća da se na razna neobvezna izdanja, školski pribor i slično - "okrene" još više novca. Po novom udžbeničkom standardu do trećine novih nastavnih sadržaja u udžbeniku "preporuča se postaviti tako da ih učenici uče samostalnim radom". Udžbenicima se najviše prigoavra da premalo populariziraju znanje i ne olakšavaju sadržaje te da su suviše zatvoreni i nezanimljivi. Udžbenici slijede programe koje bi trebalo promijeniti da bi udžbenici postali zanimljivijima, kazao je Munk, istaknuvši da se za stručnu kakvoću udžbenika brine Ministarstvo, a kad se "proizvod" nađe u trgovinama, mjerodavna je tržišna inspekcija. Ako učenik kupi lošu knjigu, treba je vratiti u trgovinu i tražiti zamjenu, a kupnju loše knjige prijaviti tržišnoj inspekciji i o tome obavijestiti Ministarstvo, dodao je Munk. (Hina) iluc mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙