ZAGREB, 21. svibnja (Hina) - Ministarstvo prosvjete i športa nije odobrilo 67 od 251 zahtjeva za udžbenicima hrvatskih nakladnika nakon stručnih mišljenja 56 povjerenstava za udžbenike, priopćilo je to ministarstvo.
ZAGREB, 21. svibnja (Hina) - Ministarstvo prosvjete i športa nije
odobrilo 67 od 251 zahtjeva za udžbenicima hrvatskih nakladnika
nakon stručnih mišljenja 56 povjerenstava za udžbenike, priopćilo
je to ministarstvo.#L#
Glavni su razlozi odbijanja neusklađenost prijedloga s nastavnim
planom i programom. Među takvima je velik broj naslova koji nisu
udžbenici nego pomoćna sredstva, kao što su laboratorijske vježbe i
slično, rekao je Krešimir Munk, načelnik Odjela za udžbenike u
Ministarstvu.
Nakladnici imaju pravo prigovora do 23. svibnja, a nakon toga će
Ministarstvo objaviti katalog odobrenih udžbenika.
Danijel Žderić, vlasnik "Profila", smatra da rok ne može isteći 23.
svibnja jer Ministarstvo kasni dva mjeseca.
Katalozi će elektronički biti dostavljeni školama, a nastavnici će
se do kraja tekuće školske godine trebati odlučiti za udžbenike i
obavijestiti nakladnike.
Povjerenstva su poslala autorima na doradu 75 udžbenika, od kojih
šest ni nakon dorade nije imalo sve što je potrebno pa su odbijeni,
rekao je Munk.
Prigovorio je "nekim nakladnicima" da su poslali naslove za koje
znaju da ne mogu biti prihvaćeni, što je povećalo posao
povjerenstvima i troškove rada koje moraju platiti porezni
obveznici.
Ukupno je u uporabi 850 udžbenika 44 nakladnika, od kojih su s
najvećim brojem naslova "Školska knjiga", "Profil", "Alfa" i
"Znanje".
Trgovina udžbenicima unosna je djelatnost u kojoj se za godinu
dana, od početka rada na udžbenicima dok ne dođu do učenika, okrene
oko 350 milijuna kuna, smatra Munk i podsjeća da se na razna
neobvezna izdanja, školski pribor i slično - "okrene" još više
novca.
Po novom udžbeničkom standardu do trećine novih nastavnih sadržaja
u udžbeniku "preporuča se postaviti tako da ih učenici uče
samostalnim radom". Udžbenicima se najviše prigoavra da premalo
populariziraju znanje i ne olakšavaju sadržaje te da su suviše
zatvoreni i nezanimljivi.
Udžbenici slijede programe koje bi trebalo promijeniti da bi
udžbenici postali zanimljivijima, kazao je Munk, istaknuvši da se
za stručnu kakvoću udžbenika brine Ministarstvo, a kad se
"proizvod" nađe u trgovinama, mjerodavna je tržišna inspekcija.
Ako učenik kupi lošu knjigu, treba je vratiti u trgovinu i tražiti
zamjenu, a kupnju loše knjige prijaviti tržišnoj inspekciji i o
tome obavijestiti Ministarstvo, dodao je Munk.
(Hina) iluc mc