MUENCHEN/ZAGREB, 20. svibnja (Hina) - Na danas otvorenom međunarodnom sajmu transporta i logistike "Transport Logistic 2003", koji se do 24. svibnja održava u Muenchenu, predstavljaju se i Hrvatske željeznice (HŽ) koje će prikazati
svoje kapacitete i usluge te projekt modernizacije i restrukturiranja u razdoblju od 2003. do 2007. godine, izvijestili su iz HŽ-a.
MUENCHEN/ZAGREB, 20. svibnja (Hina) - Na danas otvorenom
međunarodnom sajmu transporta i logistike "Transport Logistic
2003", koji se do 24. svibnja održava u Muenchenu, predstavljaju se
i Hrvatske željeznice (HŽ) koje će prikazati svoje kapacitete i
usluge te projekt modernizacije i restrukturiranja u razdoblju od
2003. do 2007. godine, izvijestili su iz HŽ-a.#L#
Muenchenski sajam "Transport Logistics 2003" jedan je od najvećih
međunarodnih sajmova prometne tehnologije na kojemu na 66 tisuća
četvornih metara ove godine sudjeluje 1184 izlagača iz 46 zemalja
svijeta. Uz predstavljanje novih tehnologija i metoda u području
prometa posebno će se naglasiti uloga Interneta i kompjuterizacije
kao važne logističke komponente za razvoj prometa.
HŽ nastupa na zajedničkom štandu Hrvatske gospodarske komore
(HGK), a za sajam su pripremljene i posebne brošure i promotivni
materijali na njemačkom jeziku.
Iz HŽ-a napominju da će posebnu pažnju na sajmu posvetiti
predstavljanju svog projekta modernizacije i restrukturiranja u
razdoblju od 2003. do 2007. godine, u što se planira investirati
15,3 milijardi kuna. Najveći dio tih sredstava bit će uložen u
uspostavu moderne i komercijalno atraktivne infrastrukture
odnosno u modernizaciju pruga i voznog parka (lokomotiva i vagona).
Poboljšat će se i kvaliteta usluga, a dionice prometnih koridora
kroz Hrvatsku ulaganjima bi trebalo učiniti prometnim smjerovima
privlačnima za strane željezničke prijevoznike (operatore).
Ostvarenjem takvoga plana HŽ se 2007. godine nada postati jednom od
tri glavna regionalna željeznička prijevoznika putnika i tereta.
Naime, u 2007. godini u planu im je prevesti 20 milijuna tona tereta
i 40 milijuna putnika, a ukupna produktivnost po zaposlenome
povećavala bi se 12,4 posto na godinu. Istodobno bi trebalo
smanjiti i broj zaposlenih sa sadašnjih 16 tisuća na 12.630 u 2007.
Cilj je i povećanje prihoda od prijevoza putnika i prijevoza tereta
od 5,7 posto godišnje te smanjiti subvencije u putničkom prijevozu
za 2,3 posto na godinu.
Sve bi to, kako napominju iz HŽ-a, trebalo približiti HŽ europskim
sigurnosnim i kvalitativnim standardima u željezničkome
prijevozu, a što je i glavna ideja muenchenskog sajma. U tom će se
smislu na sajmu održati i konferencija o željezničkom teretnom
prijevozu, na kojoj će predstavnici željezničke industrije i
državnih željezničkih kompanija potpisati zajedničku
deklaraciju.
(Hina) pp/tam ds