ZAGREB, 18. svibnja (Hina) - Hrvatski elektronički medijski prostor lani su pokrivale 126 radiopostaje, dvije više nego godinu ranije, te 14 televizija, isto kao i 2001.
ZAGREB, 18. svibnja (Hina) - Hrvatski elektronički medijski
prostor lani su pokrivale 126 radiopostaje, dvije više nego godinu
ranije, te 14 televizija, isto kao i 2001.#L#
Na nacionalnoj razini radijski prostor i dalje pokrivaju Hrvatski
radio, Hrvatski katolički radio, Narodni radio i Otvoreni radio,
dok su ostale postaje regionalne ili lokalne, podaci su koje je
Državni zavod za statistiku nedavno objavio za 2002. Ti se podaci
temelje na podacima godišnjih izvještaja radija i televizija.
Prema statusu radiopostaja osam je državnih, sedam javnih i 111
komercijalnih.
Ukupno emitiranje vlastitog programa radiopostaje su povećale za
8,6 posto u odnosu na godinu ranije. Regionalne radiopostaje
povećale su emitiranje za 8,4 posto, lokalne za 8,5 posto, a
Hrvatski radio na svoja četiri programa (I,II i III program i Radio
Sljeme) za 10,4 posto.
Prosječan udio informativnog programa u vlastitom programu svih
radijskih postaja bio je 15,5 posto, dok su marketinške emisije
pokrivale 8,6 posto vremena emitiranja. U odnosu na godinu ranije
to je pad od 1,2 posto, odnosno 0,5 posto.
Najveći udio informativnog programa bio je kod regionalnih postaja
(20,1 posto), zatim lokalnih (15,2 posto), a najmanji sa 8,7 posto u
državnim radio postajama kod kojih je bio i najmanji udio
marketinških emisija (1,7 posto). Takve emisije činile su 9,8 posto
programa regionalnih i 9 posto lokalnih postaja.
Na radio postajama lani je radilo 3027 zaposlenih, odnosno 98 više
nego godinu ranije.
Ukupno je lani emitirano 840.000 sati radio programa, a po vrsti
najviše je emitirano glazbenih (500.000 sati) i informativnih
emisija (130.000), a najmanje dramskih (2.500), obrazovnih i
dječjih (9.500), te znanstvenih i kulturnih (15.000).
Po broju radio postaja u županijama prednjači Splitsko-dalmatinska
u kojoj se čuje 12 radio postaja, slijedi Osječko-baranjska s 10, te
Grad Zagreb i Istarska županija s devet postaja. Slušatelji u
Požeško-slavonskoj županiji imaju najmanje izbora, samo dvije
radiopostaje.
Hrvatski televizijski medijski prostor lani je uz HTV kao javnu
televiziju pokrivalo još 13 komercijalnih televizija.
"Nova TV", koja emitira na nacionalnoj razini, nije obuhvaćena
podacima Državnog zavoda za statistiku, a razlog tomu ne navodi se u
metodološkom objašnjenju statističkih podataka.
Ukupan broj sati emitiranog televizijskog programa neznatno je
povećan (0,7 posto) i iznosio je 77.000 sati, od čega je HTV
emitirao 21.000, 11 lokalnih televizija 52.500, a regionalna
televizija ATV Split 3.500 sati.
Ukupno je najveći udio repriza (35,8 posto), potom informativno-
dokumentarnih emisija (15 posto) i komercijalnog programa (28,6
posto).
Lokalne televizije prednjače po komercijalnom programu (34,6
posto), slijedi HTV s 15,8 posto, dok je na regionalnoj televiziji
taj udio 14,2 posto.
Prema vrstama emisija na regionalnoj i lokalnim televizijama
najviše se emitiraju igrane, komercijalne i informativno-
dokumentarne. Na HTV-u je udio komercijalnih emisija najmanji, a
nakon igranih i informativno-dokumetarnih na nacionalnoj javnoj
televiziji najviše je sportskih emisija.
Lani je na televizijskim postajama radilo 1959 zaposlenika ili 91
više nego godinu ranije, od čega na HTV-u 1735, a u ostalim 224.
(Hina) so vl