FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KOMORA ZAGREB: USKORO POSLOVNI ETIČKI KODEKS

ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Standardizacija i harmonizacija poslovne prakse i normi poslovanja sa standardima razvijenih tržišnih ekonomija, kako bi se stekli atributi razvijenih ekonomskih sustava, osnovni je razloga za usvajanje poslovnog etičkog kodeksa.
ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Standardizacija i harmonizacija poslovne prakse i normi poslovanja sa standardima razvijenih tržišnih ekonomija, kako bi se stekli atributi razvijenih ekonomskih sustava, osnovni je razloga za usvajanje poslovnog etičkog kodeksa.#L# Istaknuto je to na današnjoj sjednici Gospodarskog vijeća Komore Zagreb na temu "Poslovna etika-prijedlog Kodeksa poslovne prakse i etike". Komora je projekt uvođenja etičkog kodeksa počela prije šest mjeseci na zahtjev OECD-a (Organisation for Economic Co-Operation and Development) koja je inicirala njegovu izradu. Svrha projekta, kako je rečeno, je poticanje društveno i etički odgovornih kompanija u Hrvatskoj, kojima nije cilj samo maksimalizacija profita, već i socijalni kriteriji, poštivanje ljudskih prava, zaštita okoliša itd. Poslovno etički kodeks trebao bi biti vodič hrvatskim tvrtkama za izradu vlastitih etičkih kodeksa, a njegovo uvođenje još je jedan korak ka približavanju Hrvatske Europskoj uniji. Konačni tekst kodeksa, kazao je predsjednik Komore Zagreb Zlatan Froehlich, bit će upućen Skupštini HGK na usvajanje. To će biti krovni nacionalni etički poslovni kodeks, nakon čega se očekuje izrada sektorskih i korporacijskih kodeksa. O značaju kodeksa, kazao je Froehlich, govore i podaci iz časopisa Fortune i liste 500 najuspješnijih svjetskih kompanija, po kojoj je 1980. godine kodeks imalo 8 posto kompanija, 1985. godine 77 posto kompanija, a 1990. godine 90 posto kompanija. Početkom 90-tih procijenjeno je da je u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji etički kodeks imalo 40 posto kompanija. Podaci također pokazuju i kako kompanije koje imaju etički kodeks ostvaruju bolje poslovne rezultate. Prednost kodeksa mogu se definirati s nekoliko aspekta pa tako primjerice ekonomski i financijski aspekt znače reduciranje troškova i privlačenje novih investitora, dok organizacijski aspekt kompanije obuhvaća transparentnost te jačanje povjerenja i morala zaposlenih. (Hina) tp ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙