ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Standardizacija i harmonizacija poslovne prakse i normi poslovanja sa standardima razvijenih tržišnih ekonomija, kako bi se stekli atributi razvijenih ekonomskih sustava, osnovni je razloga za usvajanje
poslovnog etičkog kodeksa.
ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Standardizacija i harmonizacija
poslovne prakse i normi poslovanja sa standardima razvijenih
tržišnih ekonomija, kako bi se stekli atributi razvijenih
ekonomskih sustava, osnovni je razloga za usvajanje poslovnog
etičkog kodeksa.#L#
Istaknuto je to na današnjoj sjednici Gospodarskog vijeća Komore
Zagreb na temu "Poslovna etika-prijedlog Kodeksa poslovne prakse i
etike".
Komora je projekt uvođenja etičkog kodeksa počela prije šest
mjeseci na zahtjev OECD-a (Organisation for Economic Co-Operation
and Development) koja je inicirala njegovu izradu. Svrha projekta,
kako je rečeno, je poticanje društveno i etički odgovornih
kompanija u Hrvatskoj, kojima nije cilj samo maksimalizacija
profita, već i socijalni kriteriji, poštivanje ljudskih prava,
zaštita okoliša itd.
Poslovno etički kodeks trebao bi biti vodič hrvatskim tvrtkama za
izradu vlastitih etičkih kodeksa, a njegovo uvođenje još je jedan
korak ka približavanju Hrvatske Europskoj uniji.
Konačni tekst kodeksa, kazao je predsjednik Komore Zagreb Zlatan
Froehlich, bit će upućen Skupštini HGK na usvajanje. To će biti
krovni nacionalni etički poslovni kodeks, nakon čega se očekuje
izrada sektorskih i korporacijskih kodeksa.
O značaju kodeksa, kazao je Froehlich, govore i podaci iz časopisa
Fortune i liste 500 najuspješnijih svjetskih kompanija, po kojoj je
1980. godine kodeks imalo 8 posto kompanija, 1985. godine 77 posto
kompanija, a 1990. godine 90 posto kompanija. Početkom 90-tih
procijenjeno je da je u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji
etički kodeks imalo 40 posto kompanija. Podaci također pokazuju i
kako kompanije koje imaju etički kodeks ostvaruju bolje poslovne
rezultate.
Prednost kodeksa mogu se definirati s nekoliko aspekta pa tako
primjerice ekonomski i financijski aspekt znače reduciranje
troškova i privlačenje novih investitora, dok organizacijski
aspekt kompanije obuhvaća transparentnost te jačanje povjerenja i
morala zaposlenih.
(Hina) tp ds