FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SABOR: PROTIV PREBACIVANJA SKRBI O LOKALNIM PRUGAMA NA LOKALNU SAMOUPRAVU

ZAGREB, 8. svibnja (Hina) - Prebacivanje skrbi o lokalnim željezničkim prugama na lokalnu samoupravu, neprihvatljivo je većini saborskih klubova zastupnika, ali svi podržavaju modernizaciju željezničkog voznog parka.
ZAGREB, 8. svibnja (Hina) - Prebacivanje skrbi o lokalnim željezničkim prugama na lokalnu samoupravu, neprihvatljivo je većini saborskih klubova zastupnika, ali svi podržavaju modernizaciju željezničkog voznog parka.#L# U današnjoj objedinjenoj saborskoj raspravi o vladinu prijedlogu Programa financiranja i upravljanja lokalnim prugama, i Planu poslovanja HŽ-a za razdoblje od 2003.- 2007., klubovi zastupnika većinom su kritizirali namjere Vlade da lokalne pruge ne budu više pod državnom skrbi, jer drže da lokalna samouprava nema novca za održavanje tih pruga. Stjepan Živković (Klub HSS) ukazao je na teško stanje u kome se nalazi 806 kilometara lokalnih pruga. Rekao je da samo na relaciji Vinkovci-Županja treba izmijeniti 60 posto drvenih pragova, da na relaciji Vinkovci-Osijek nedostaje 13 kilometara kolosjeka, a 12 kilometara nije razminirano i da za to treba 60 milijuna kuna. Damir Kajin (Klub IDS) rekao je da će Vlada prebacivanjem financiranja lokalnih pruga na lokalnu samoupravu, dovesti do njihova ukidanja i izrazio nadu da će se svi parlamentarni klubovi tome usprotiviti. Mario Kovač (Klub HSLS) naglasio je da je vozni park Hrvatskih željeznica toliko star da se više ne radi o voznom nego o "Jurskom parku" i da će po ulasku Hrvatske u EU biti zbrisan pred moćnim željeznicama država EU. "Razlika je među njima kao između Formule 1 i Yuga", rekao je i dodao da je prebacivanje financiranja lokalnih pruga na lokalnu samoupravu pokušaj Vlade da opere ruke od ukidanja malih pruga. Tonči Tadić (Klub HSP) smatra da bi Hrvatska boljim korištenjem međunarodnih profitabilnih željezničkih koridora Budimpešta- Rijeka, i Budimpešta-Ploče, mogla financirati i održavanje lokalnih pruga. Smatra da bi s tim ciljem HŽ, po uzoru na neke inozemne željeznice, trebao postati suvlasnik 25 posto dionica u luci Ploče. Modernizacija željezničke pruge Split-Zagreb, bez obzira što košta 380 milijuna dolara, za Dalmaciju i Hrvatsku je jednako važna kao i autocesta Zagreb-Split, ustvrdio je. HSP drži katastrofalnim da ubuduće, lokalne samouprave financiraju lokalne pruge, jer bi to rezultiralo, kako je rekao, slično kao sa školstvom, odnosno da standard škole ovisi o imućnosti jedinice lokalne samouprave. Miroslav Korenika (Klub SDP) smatra da bi se svi "trebali otrijezniti". Smatra da bi glavnu riječ oko ukidanja lokalnih pruga trebao voditi Sabor, ali da županije trebaju preuzeti odgovornost (obzirom da u državnom proračunu nema previše novca) i utvrditi koje lokalne pruge doista "život znače". (Hina) daju/tr sšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙