ZAGREB, 6. svibnja (Hina) - Uvodnik New York Timesa od utorka bavi se namjerom EU-a da zaštiti imena poznatih europskih prehrambenih proizvoda poput Parmezana, šunke iz Parme, grčke Fete i drugih.
ZAGREB, 6. svibnja (Hina) - Uvodnik New York Timesa od utorka bavi
se namjerom EU-a da zaštiti imena poznatih europskih prehrambenih
proizvoda poput Parmezana, šunke iz Parme, grčke Fete i drugih.#L#
U pokušaju da zaštiti svoje "razmažene" poljoprivrednike "Europska
unija željela bi postrožiti semantička pravila stvaranjem
globalnog registra zaštićenih imena", a SAD namjeravaju u okviru
WTO-a odgovoriti protuzahtjevom da Europa na isti način zaštititi
krumpir iz Idahoa i "juice" s Floride, stoji u članku.
Premda taj spor ne izgleda bitan kao irački rat on ukazuje na
frustracije u odnosima između "starog i novog svijeta", piše list.
New York Times piše kako Sjedinjene Države smatraju neprimjerenim
takvu zaštitu naziva proizvoda jer oni postaju opći, i primjenjuju
se na istovrsne proizvode koji ne moraju dolaziti iz mjesta
porijekla po kojem proizvod dobiva ime, odnosno, smatra se u
Americi, grčki Feta sir ne mora se proizvoditi isključivo u Grčkoj,
kao ni Parmezan isključivo u Parmi. Zamisao o međunarodnom registru
imena je pretjerivanje i u ovom je sporu potrebno ostvariti razuman
kompromis, ističe se u uvodniku.
(Hina) akoz