FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NASTAVNICI GIMNAZIJA SKLONI SU UVOĐENJU DRŽAVNE MATURE

ZAGREB, 5. svibnja (Hina) - Ministar posvjete i športa Vladimir Strugar najavio je formiranje ustanove koja će se sustavno baviti vanjskim i unutarnjim vrednovanjem škola i učenika.
ZAGREB, 5. svibnja (Hina) - Ministar posvjete i športa Vladimir Strugar najavio je formiranje ustanove koja će se sustavno baviti vanjskim i unutarnjim vrednovanjem škola i učenika.#L# Uskoro ćemo Saboru uputiti prijedlog za osnivanjem takve ustanove, a naše je da se pobrinemo za stručne odgovorne ljude koji bi tu ustanovu vodili, kazao je ministar Strugar na sjednici Prosvjetnog vijeća nakon što je Vijeće saslušalo i prihvatilo izvješće o raspoloženju hrvatskih gimnazija za uvođenje državne mature. Na traženje voditelja projekta dr. Petra Bezinovića Vijeće je prihvatilo potrebu, a ministar Strugar najavio uspostavu predmetnih povjerenstava koja će izraditi kataloge znanja i predmetnih testova za državnu maturu. Projekt uvođenja državne mature prihvaća 88 posto nastavnika gimnazija u Hrvatskoj, a njih manje od 12 posto je odbija, rekao je Bezinović na temelju analize ankete na koju su odgovorili nastavnici i ravnatelji 90 od 142 gimnazije u Hrvatskoj. Petar Bezinović izrazio je zadovoljstvo rezultatima ankete kojoj je cilj doznati stavove nastavnika kao osoba kojih se projekt izravno tiče te izjavio da bi sličnu anketu trebalo provesti i među učenicima. Dobili su puno mudrih i korisnih odgovora od nastavnika, a vjerujem da bismo dobili i od učenika; jedan ravnatelj gimnazije napravio je anketu s učenicima i dobio zanimljive odgovore, kazao je Bezinović. Dvije-tri škole odgovorile su da ne žele sudjelovati; pokazalo se da se radi o osobnom stavu ravnatelja. Nastavnici smatraju da je objektivno i pravedno mjerenje učeničkih i školskih postignuća najvažniji cilj državne mature. Bezinović je izrazio zabrinutost podatkom da izvjestan broj nastavnika sumnja u mogućunost regularnosti državne mature. Dr. Tomislav Ivančić ukazao je na potrebu jačanja individualnih sposobnosti i odgovornosti, umjesto mentaliteta da će država ili netko drugi uvijek rješavati naše obveze. Dio nastavnika izrazio je bojazan da bi se izabrani predmeti - namjanje 83 posto nastavnika smatra da bi u državnoj maturi trebali biti zastupljeni hrvatski i strani jezik te matematika - mogli favorizirati na štetu drugih, o čemu treba dobro razmisliti, kaže Bezinović. Nastavnici žele znati mišljenje fakulteta o potebi državne mature, te hoće li državna matura zamijeniti klafisikacijske ispite. Prema prvim dojmovima, fakulteti imaju podijeljeno mišljenje i to treba dobro raspraviti, rekao je Bezinović. U rapravi su se čuli prijedlozi da se pored državne ostavi mogućnost i školske mature, koja bi bila obvezna za učenika koji ne kane nastaviti školovanje. Predstavnik Ministarstva znanosti i tehnologije podržao je projekt, a Prosvjetno vijeće zatražilo da nastavak rada na projektu bude jednako ozbiljan. Državnu maturu treba promatrati zajedno s projektom tzv. "samoevaluacije škola" (vlastitog vrednovanja i ocjenjivanja škola), koji razvija povjerenje, kultura kvaliteta i odgovornosti škola za odgoj i obrazovanje, kazao jer Bezinović. Takvi pristupi napravili su u nekim europskim školama, osobito u Finskoj, revolucionarne zaokrete. Glavni cilj uvođenja državne mature je valjano, ozbiljno i pouzdano mjerenje školskih postignuća, te razvijanja partnerskog odnosa između učenika i nastavnika, što su potvrdila iskustva iz Slovenije, rečeno je. (Hina) iluc az

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙