FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

STRATEGIJA DRVNOG SEKTORA: DO 2010. POVEĆATI PROIZVODNJU NAMJEŠTAJA 20 PUTA

ZAGREB, 5. svibnja (Hina) - Hrvatski drvni sektor u sljedećih bi pet do sedam godina trebao više nego udvostručiti ukupni prihod, sa sadašnjih 800 milijuna na 1,9 milijardi eura, povećati proizvodnju finalnih proizvoda sa visokim stupnjem dodane vrijednosti sa sadašnjih 50 milijuna na čak milijardu eura, uvesti po pet novo dizajniranih hrvatskih proizvoda godišnje te smanjiti izvoz trupaca sa 105 milijuna na 60 milijuna eura.
ZAGREB, 5. svibnja (Hina) - Hrvatski drvni sektor u sljedećih bi pet do sedam godina trebao više nego udvostručiti ukupni prihod, sa sadašnjih 800 milijuna na 1,9 milijardi eura, povećati proizvodnju finalnih proizvoda sa visokim stupnjem dodane vrijednosti sa sadašnjih 50 milijuna na čak milijardu eura, uvesti po pet novo dizajniranih hrvatskih proizvoda godišnje te smanjiti izvoz trupaca sa 105 milijuna na 60 milijuna eura.#L# Ciljevi su to iz strategije konkurentnosti za drvni sektor koju su danas objavili Cluster drvne industrije i Hrvatska inicijativa za konkurentnost. Ostvarivanje te strategije u sljedećih pet do sedam godina trebalo bi dovesti do uravnoteženog rasta i podizanja konkurentnosti te grane industrije na svjetskom tržištu. Ostvarenje takvog scenarija dovelo bi, kako se ističe, i do utrostručenja broja zaposlenih u finalnom sektoru i to sa sadašnjih 12.500 na 40 tisuća. Strategija polazi od činjenice da u Hrvatskoj postoji dovoljno sirovine za drvnu industriju, ali ona nije dovoljno fokusirana na kreiranje proizvoda s visokim stupnjem dodane vrijednosti po jedinici drveta već na izvoz sirove građe. Tako je Hrvatska došla u situaciju da unatoč tomu što je šumom bogata zemlja uvozi više namještaja nego što izvozi. Prema podacima Croatiadrva za 2002. godinu, uvoz namještaja bio je 205 milijuna dolara, dok je izvoz iznosio 146 milijuna dolara. Stoga Strategija drvnog clustera predlaže mjere koje bi trebale dovesti do bolje optimizacije postojećih resursa. Za ostvarenje tih ciljeva potrebno je provesti niz mjera poput poboljšanja marketinga i dizajna proizvoda, boljeg upravljanja lancem opskrbe i ljudskim resursima te poboljšanjima u upravnom i zakonodavnom okviru. Posebno se ističe potreba stimuliranja proizvodnje i izvoza proizvoda sa višim stupnjem dodane vrijednosti. Strategija je rezultat osmomjesečnog rada drvnog clustera osnovanog uz pomoć Hrvatske inicijative za konkurentnost, koju sponzorira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID). U izradu Strategije bili su uključeni i primarni proizvođači, tvornice namještaja, uvoznici i izvoznici, Šumarski fakultet, Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatska gospodarska komora, Croatiadrvo te ministarstva poljoprivrede i šumarstva, gospodarstva i obrta, malog i srednjeg poduzetništva. (Hina) tp ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙