BUDIMPEŠTA, 5. svibnja (Hina) - Kako se približava ulazak drugog po veličini europskog diskontnog lanca trgovina, njemačkog Lidla na mađarsko tržište, tamošnji trgovci na malo i veliko ubrzavaju napore kako bi ograničili svoje
gubitke.
BUDIMPEŠTA, 5. svibnja (Hina) - Kako se približava ulazak drugog po
veličini europskog diskontnog lanca trgovina, njemačkog Lidla na
mađarsko tržište, tamošnji trgovci na malo i veliko ubrzavaju
napore kako bi ograničili svoje gubitke.#L#
Najviše štete dolaskom Lidla na to tržište pretrpjet će nezavisni
trgovci na malo, postojeći diskontni lanci i supermarketi, pišu
mađarski mediji, prenoseći izjave čelnika tih tvrtki. "Okidač iza
promjena koje slijede u sektoru maloprodaje jest Lidl", kazao je
Vincent Roussel, predsjednik uprave operatora supermarketa
Csemege-Match Trade. "Tradicionalni trgovci moći će se s Lidlom
natjecati samo pod uvjetom ako su spremni na promjene i razvoj".
"Ulazak Lidla primarno će utjecati na supermarkete i diskontne
trgovine", ustvrdio je Jean-Paul Filliaat, direktor hipermarketa
Auchan Hungary. "Mi ne planiramo strateške promjene, no postoji
mogućnost da operatori supermarketa i diskontnih lanaca to
učine".
Dvije mađarske podružnice francusko-belgijske skupine Delhaize,
diskontni lanac Profi Food Retail i Csemege-Match početkom godine
udružili su napore kako bi se borili protiv negativnog utjecaja što
će ih na njihovo poslovanje imati dolazak Lidla. Sada imaju jednu
upravu i u procesu su spajanja poslovanja. Predviđaju velika
ulaganja i otvaranje novih trgovina.
Drugi se, pak, nadaju da će nedavno usvojena zakonska regulativa u
Mađarskoj po kojoj je zabranjena prodaja po cijenama nižim od
nabavnih biti značajna kočnica Lidlu u nastojanju da što prije
osvoji veliki tržišni udio.
Lidl Holding, koji ima mrežu od 4.000 diskontnih trgovina po
Europi, u Mađarsku planira uložiti pet milijardi mađarskih
forinti, a trenutno ugovara kupnju građevinskih zemljišta u više od
20 mađarskih gradova.
(Hina) sbo vmo