MADRID, 4. svibnja (Hina/dpa) - Nova studija bacila je sjenu sumnje na autentičnost "Crnih slika" Francisca de Goye (1746.-1828.), ponosa madridskog muzeja Prado, koje mnogi smatraju vrhuncem genija španjolskog majstora.
MADRID, 4. svibnja (Hina/dpa) - Nova studija bacila je sjenu sumnje
na autentičnost "Crnih slika" Francisca de Goye (1746.-1828.),
ponosa madridskog muzeja Prado, koje mnogi smatraju vrhuncem
genija španjolskog majstora.#L#
U članku objavljenom u časopisu "Descubrir El Arte" (Otkriti
umjetnost), profesor povijesti umjetnosti Juan Jose Junquera rekao
je da su slike možda djelo Goyinog sina Javiera. Muzej Prado je
odbacio njegovo objašnjenje kao "nepotpuno i neuvjerljivo".
Goyina biografija ne sadrži gotovo nikakve podatke o mučnim
prizorima naslikanim na zidovima njegova doma u Madridu, kaže
Junquera, koji piše knjigu o toj temi.
Izgleda da su neke od slika u ulju nastale na zidovima koji su
izgrađeni nakon što je Goya iselio iz kuće, tvrdi Junquera. On
napominje da Goya nije imao običaj slikati na zidu uljanim bojama.
Profesor na madridskom sveučilištu Complutense pripisuje slike
Goyinom sinu Javieru, "slikaru-amateru koji je iznimno dobro
poznavao očev rad". Goyin unuk Mariano je kasnije predstavio slike
kao Goyin rad pri pokušaju prodaje kuće, kaže Junquera. Časopis je
pozvao muzej Prado da istraži Junquerine tvrdnje, koje bi mogle
prouzrokovati "potres u povijesti španjolske umjetnosti".
Vjeruje se da je Goya napravio 14 "Crnih slika" krajem života, prije
no što je otišao u dobrovoljno izgnanstvo u Francusku. Prizori
čarobnjaštva i smrti prenose Goyine najcrnje vizije.
(Hina) pgo bnš