HR8-gospodarstvo-Promet RIJEČKA LUKA: DO KRAJA 2004. OSJETNO SMANJENJE BROJ ZAPOSLENIH RIJEKA 2. svibnja (Hina) - Prema prijedlogu poslovnog plana i socijalnog programa Luke Rijeka d.d., kojega je u sklopu "Rijeka Gateway projekta"
izradila konzultantska kuća IBM Consulting Services, planira se da to poduzeće, od sada ukupno oko 1400 zaposlenih, do kraja 2003. dobrovoljno napusti 380 radnika, a oko 400 radnika trebalo bi biti otpušteno tijekom 2004.
RIJEKA 2. svibnja (Hina) - Prema prijedlogu poslovnog plana i
socijalnog programa Luke Rijeka d.d., kojega je u sklopu "Rijeka
Gateway projekta" izradila konzultantska kuća IBM Consulting
Services, planira se da to poduzeće, od sada ukupno oko 1400
zaposlenih, do kraja 2003. dobrovoljno napusti 380 radnika, a oko
400 radnika trebalo bi biti otpušteno tijekom 2004.#L#
Riječka Luka do kraja 2004. trebala bi biti razdijeljena u tzv.
sukcesorska poduzeća, pa će dio zaposlenika prijeći u njih.
Prema procjenama, prosječni troškovi otpuštanja bili bi 65.000
kuna, a prosječni troškovi dobrovoljnih odlazaka 90.000 kuna.
Ukupne otpremnine iznosile bi 8,5 milijuna dolara.
Sindikat lučkih radnika Hrvatske podržava predloženi socijalni
program u dijelu u kojemu se predviđa da radnici dobrovoljno
napuste poduzeće, da im se dokupi staž ili da se doškoluju za druga
radna mjesta. Smatraju da za dio radnika koji ne žele otići treba
utvrditi jasne kriterije za odlazak ili ostanak u poduzeću.
Cilj "Rijeka Gateway projekta" je da se do kraja 2009. poveća
učinkovitost i poslovanje riječke luke, obnovi i rekonstruira
lučka infrastruktura, prenamjeni dio luke za urbane svrhe, poveća
konkurentnost i poboljšaju međunarodne cestovne veze s lukom.
Vlada je podržala taj projekt i Međunarodnoj banci za obnovu i
razvoj (IBRD) podnijela zahtjev za odobrenje zajma od 155 milijuna
dolara. U lipnju ove godine očekuje se potpisivanje ugovora o
zajmu, a do jeseni njegovo ostvarenje.
Prema privremenoj procjeni ukupni troškovi Projekta iznosit će
264,6 milijuna dolara. Uz zajam od 155 milijuna dolara, Lučka
uprava utrošila bi još 27,8 milijuna dolara, Hrvatske ceste 66,8
milijuna dolara, a Hrvatske autoceste 15 milijuna dolara.
Preduvjeti ostvarenja Projekta su promjena zakonskih odredbi kako
bi se privatnim poduzetnicima omogućilo dobivanje koncesija ili
najma na lučkim terminalima od 25 godina, državna novčana potpora
riječkoj Lučkoj upravi, privatizacija lučkih operacija i podjela
na sukcesorska poduzeća, smanjenje naknada za korištenje
plovidbenih oznaka i modernizacija upravljanja.
Nakon što su predstavnici Svjetske banke i sudionici Projekta
razmotrili i dostavili primjedbe na predloženi poslovni plan
uskoro bi konzultantska kuća IBM Consulting Services trebala
dostaviti konačni poslovni plan i socijalni program riječke Luke.
(Hina) hšup ds