ZAGREB, 22. travnja (Hina) - Na zagrebačkim ulicama bi se do 2005. mogli početi voziti prvi ZET-ovi autobusi na biodizel ako se nakon danas potpisanog ugovora Grada Zagreba i tvrtke "Ekonenerg" o izradi studije o korištenju biodizela
proizvedenog iz otpadnih jestivih ulja pokaže da je takva primjena u Zagrebu moguća i opravdana.
ZAGREB, 22. travnja (Hina) - Na zagrebačkim ulicama bi se do 2005.
mogli početi voziti prvi ZET-ovi autobusi na biodizel ako se nakon
danas potpisanog ugovora Grada Zagreba i tvrtke "Ekonenerg" o
izradi studije o korištenju biodizela proizvedenog iz otpadnih
jestivih ulja pokaže da je takva primjena u Zagrebu moguća i
opravdana. #L#
Grad Zagreb će za studiju izdvojiti 146.400 kuna, a hoće li će
korištenje biodizela biti moguće u gradskim autobusima, u vozilima
"Čistoće" i "Zagrebačkih cesta" znat će se krajem godine kad će
studija biti dovršena, rečeno je prigodom prezentacije projekta u
zagrebačkom Gradskom poglavarstvu.
Ugovor su danas potpisali pročelnik Gradskog ureda za prostorno
uređenje Davor Jelavić i direktor "Ekonenerga" Zdravko Mužek. Na
studiji će surađivati i stručnjaci s Instituta "Hrvoje Požar".
Biodizel se već koristi u većini europskih zemalja, primjerice u
Francuskoj u 30 gradova, a u nama najbližem Grazu svih 140 gradskih
autobusa ima pogon upravo na biodizelsko gorivo. Godišnje se ondje
prikupi 140.000 kilograma otpadnog jestivog ulja, a sličan način
prikupljanja otpadnih ulja iz hotela i restorana, te menzi i
domaćinstava planira se i u Zagrebu.
Na taj način, ne samo da se smanjuje potrošnja fosilnog goriva i
zbrinjava otpad, nego se i smanjuje emisija stakleničkih plinova
CO2, sumpor-diksida i lebdećih čestica u zraku, rekla je na
prezentaciji Snježana Fijan- Parlov. Dodala je da je 1999. udio u
emisiji stakleničkih plinova iz prometa iznosio 26 posto te
upozorila kako će se do 2020. promet dodatno povećati za još 25
posto pa je, kako je navela, jasno da se mora učiniti nešto da se
emisija plinova smanji.
Na primjenu biodizela obvezivat će nas i Europska unija koja
propisuje da do 2010. u javnom gradskom prijevozu mora biti
najmanje 5,75 potrošnje iz biogoriva.
Premda postoji i biodizel od suncokreta i uljane repice, stručnjaci
kažu da je za korištenje u urbanim sredinama najisplativije otpadno
jestivo ulje.
Inače, ideja o korištenju biodizela stara je već gotovo 100 godina
kada je Rudolf Diesel na sajmu u Parizu predstavio prvo vozilo na
biljno ulje -iz kirkirikija.
(Hina) bdj az