ZAGREB, 18. travnja (Hina) - Donošenje Zakona o zaštiti potrošača, koji je u saborskoj proceduri i Zakona o elektroničkoj trgovini, koji će u proceduru u lipnju te priprema i izrada novog, cjelovitog Zakona o trgovini, aktivnosti su
Ministarstva gospodarstva kojima se nastoji poboljšati uvjete u trgovini i učiniti ih transparentnijim.
ZAGREB, 18. travnja (Hina) - Donošenje Zakona o zaštiti potrošača,
koji je u saborskoj proceduri i Zakona o elektroničkoj trgovini,
koji će u proceduru u lipnju te priprema i izrada novog, cjelovitog
Zakona o trgovini, aktivnosti su Ministarstva gospodarstva kojima
se nastoji poboljšati uvjete u trgovini i učiniti ih
transparentnijim.#L#
U Ministarstvu gospodarstva (MINGO) ističu kako je trgovina u
Hrvatskoj jaka gospodarska djelatnost, u kojoj je prošle godine
bilo 207.371 zaposlenih. Ukupan ostvaren promet dosegnuo je 181
milijardu kuna. Broj zaposlenih u odnosu na 2001. porastao za 16,1
posto, a promet je realno povećan za 12,5 posto, ističu u
Ministarstvu naglašavajući kako je primjetan također i rast broja
prodavaonica kod pravnih osoba, ali i u obrtništvu.
Neki od razloga koji su utjecali na rast trgovine su makroekonomska
stabilnost (niska inflacija, stabilan tečaj), liberalizacija
vanjskotrgovinskog sustava te rast raspoloživog dohotka
stanovništva, promjene u kreditnoj politici banaka i razvoj
poslovanja s kreditnim karticama.
Iz MINGO-a podsjećaju kako je zadaća trgovine osigurati
potrošačima dostupnost proizvodima i uslugama koji cijenama i
kvalitetom odgovaraju njihovim potrebama.
Hrvatski se potrošači ne razlikuju od drugih potrošača, primjerice
u okruženju. Troši onoliko koliko može potrošiti, no razvidno je da
je potrošnja hrvatskih građana za kupovinu robe u inozemstvu
smanjena. Tako je u 2001. godini na 'shopping' u inozemstvu
potrošeno 339,5 milijuna američkih dolara, a u prvih devet mjeseci
prošle godine 231,9 milijuna dolara.
Za razvoj trgovine, drže u MINGO-u, važno je njezino povezivanje
ili suradnja s proizvodnjom. Također, potrebno je precizno
reguliranje uvjeta za njezino obavljanje, odnosno osnaženje
propisi koji se odnose na zaštitu potrošača, na uvjete koji se
odnose na obavljanje trgovine osjetljivim proizvodima te na fer
tržišnu utakmicu.
(Hina) tp db