ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Ne vidim potrebu ograničavanja upisa na studij, tim više što je broj visokoobrazovanih ljudi vrlo nizak, izjavio je Zlatko Šešelj, ravnatelj zagrebačke Privatne klasične gimnazije.
ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Ne vidim potrebu ograničavanja upisa
na studij, tim više što je broj visokoobrazovanih ljudi vrlo nizak,
izjavio je Zlatko Šešelj, ravnatelj zagrebačke Privatne klasične
gimnazije. #L#
U razgovoru za najnoviji broj "Vijenca", novina Matice hrvatske za
književnost, umjetnost i znanost, Šešelj podsjeća na posljednji
popis stanovništva koji je pokazao da je svega pet posto građana
Hrvatske visokoobrazovano.
"S tako niskom obrazovnom strukturom mi nemamo perspektivu",
izjavio je, dodajući kako treba ukinuti "numerus clausus" i
obvezati sveučilište da na prvoj godini studija budu doista uvodni
predmeti, koji će otkriti ljude nadarene za određeni studijski
smjer.
"Ja inače ne odobravam 'numerus clausus', cijelo destljeće, jer u
krajnjoj liniji to stvara samo zbrku, a na koncu se cijela
generacija ionako upiše, nešto uz plaćanje, nešto uz mito, nešto uz
povišenje upisnih kvota. Zapravo je na kraju vuk pojeo magare, a
nastala je silna zbrka, veliki stresovi, užasni problemi
roditeljima, na kraju i finacijski trošak, a rezultat je nikakav",
izjavio je.
Šešelj podsjeća kako bolonjska deklaracija ide u smjeru da
dodiplomski studij ne bude više tako ekskluzivan, tj. da prve tri
gudine ne budu tako ekskluzivne kao što su to do sada, a da zapravo
one druge dvije godine, kada dolazi do "ostručnjavanja", budu
doista ekskluzivne.
Napominje kako se danas neuspjeh studiranja uglavnom svodi na
neuspjeh studenata i uopće zanemarujemo činjenicu da je neuspjeh
učenja barem pedeset posto neuspjeh njihovih nastavnika.
"Posao je profesora da nauči svakog studenta, oni moraju naći način
kako to učiniti, ne da budu selektori, nego da budu učitelji",
smatra Šešelj.
(Hina) mc