LONDON, 13. travnja (Hina/Reuters) - Ulaganja u oglašavanje u Europi ove godine gotovo da i neće rasti, čak i u slučaju da rat u Iraku bude kratak, dok se istodobno očekuje da će se potrošnja na oglašavanje u Sjedinjenim Američkim
Državama (SAD) na godišnjoj razini povećati, predviđa grupacija za medijsko planiranje Zenith Optimedia.
LONDON, 13. travnja (Hina/Reuters) - Ulaganja u oglašavanje u
Europi ove godine gotovo da i neće rasti, čak i u slučaju da rat u
Iraku bude kratak, dok se istodobno očekuje da će se potrošnja na
oglašavanje u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) na godišnjoj
razini povećati, predviđa grupacija za medijsko planiranje Zenith
Optimedia.#L#
Iz te grupacije predviđaju da će ta ulaganja na pet najvećih
europskih tržišta oglašavanja ove godine porasti za tek 0,4 posto,
što je 1,4-postotna poena manje od očekivane stope inflacije.
Očekuje se da će potrošnja na oglašavanje u Njemačkoj pasti 0,9
posto, dok će rasti u Velikoj Britaniji, i to za 1,1 posto,
Francuskoj (1,3 posto), Italiji (0,6 posto) i Španjolskoj (0,7
posto). Predviđanja za SAD, međutim, nešto su optimističnija, uz
očekivani rast potrošnje na oglašavanje od 2,2 posto, tek nešto
više od očekivane 2-postotne stope inflacije.
Iz Zenitha tvrde kako se razlika u predviđanjima za Europu i SAD
može objasniti smanjivanjem troškova koje provode američke
kompanije. "Američke korporacije pribjegle su značajnom rezanju
troškova kako bi se vratile ostvarivanju dobiti, a profitabilnost
potiče rast povjerenja u oglašavanje", tvrde iz Zenitha. Suprotno
ovome, "regulacije i kultura otežavaju rezanje troškova u zapadnoj
Europi i Japanu".
Čak i u slijedećoj godini, za koju se u reklamnoj industriji nadaju
da će označiti dramatičan oporavak globalne potrošnje, Zenith
predviđa rast od samo 3,2 posto na pet najvećih europskih tržišta, u
usporedbi s 4,5 posto u SAD-u.
(Hina) car gbo