ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Martina Kallena, šefa operative Eura 2004. zadnjih dana ne prestaje boljeti glava. Nisu u pitanju rokovi izgradnje novih i rekonstrukcije nekih starih stadiona na kojima će se u Portugalu igrati utakmice
Europskog prvenstva 2004. nego su u pitanju prilazi tim objektima i parkirna mjesta za desetke tisuća domaćih i stranih posjetitelja,koji na stadione žele doći iz svojih domova ili hotela najkraćim putem, to jest brzo i isto tako, to jest brzo, naći parkirališno mjesto. Glavobolja je počela mučiti Kallena prošle subote kad je testirao prilaze stadionu Antas u Portu koji sada ima 50.000 sjedećih mjesta i na kojemu se u subotu navečer igrala prijateljska međunarodna utakmica između Portugala i Brazila (2:1). A pokazalo se da je prometna situacija bila katastrofalna. Umjesto za 15-ak minuta od središta grada, ljudi su u automobilima milili poput puževa i trebalo im je dva sata da dođu do stadiona na kojemu tada nisu mogli naći parkirališno mjesto. - Trenutačno je situacija oko Antasa najgora, ali ni obnovljeni stadion Luz u Lisabonu još nema dobro riješene prilaze objektu ni parkirališta, a slično je i sa stadionima u drugim našim gradovima, iako je za njih Portugal, jedna od najsiromašnijih zemalja u Europskoj zajednici, već potrošio 640 milijuna eura - kazao je
ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Martina Kallena, šefa operative Eura
2004. zadnjih dana ne prestaje boljeti glava. Nisu u pitanju rokovi
izgradnje novih i rekonstrukcije nekih starih stadiona na kojima će
se u Portugalu igrati utakmice Europskog prvenstva 2004. nego su u
pitanju prilazi tim objektima i parkirna mjesta za desetke tisuća
domaćih i stranih posjetitelja,koji na stadione žele doći iz svojih
domova ili hotela najkraćim putem, to jest brzo i isto tako, to jest
brzo, naći parkirališno mjesto.
Glavobolja je počela mučiti Kallena prošle subote kad je testirao
prilaze stadionu Antas u Portu koji sada ima 50.000 sjedećih mjesta
i na kojemu se u subotu navečer igrala prijateljska međunarodna
utakmica između Portugala i Brazila (2:1).
A pokazalo se da je prometna situacija bila katastrofalna. Umjesto
za 15-ak minuta od središta grada, ljudi su u automobilima milili
poput puževa i trebalo im je dva sata da dođu do stadiona na kojemu
tada nisu mogli naći parkirališno mjesto.
- Trenutačno je situacija oko Antasa najgora, ali ni obnovljeni
stadion Luz u Lisabonu još nema dobro riješene prilaze objektu ni
parkirališta, a slično je i sa stadionima u drugim našim gradovima,
iako je za njih Portugal, jedna od najsiromašnijih zemalja u
Europskoj zajednici, već potrošio 640 milijuna eura - kazao je
Kallen.
Naravno, treba reći da su u sklopu stadiona nikli trgovački centri i
drugi komercijalni sadržaji, ali organizacija prometa u gradovima
u kojima će se igrati susreti Eura 2004. nije riješena.
I dok će u Lisabonu promet "sići pod zemlju" pa će gledatelji do
Luza, osim automobila, moći doći i s dvije strane grada podzemnom
željeznicom, u ostalim gradovima moraju se poboljšati cestovni
prilazi objektima i izraditi ogromna parkirališta.
Kallan kaže da je portugalska vlada odlučila priskočiti u pomoć
organizatorima Eura 2004. odobrivši izdatak od 75 milijuna eura za
izgradnju i poboljšanje prilaza stadionima, te još 10 milijuna eura
za izgradnju parkirališta oko njih. Navodno, će svi radovi biti
gotovi do kraja rujna ove godine. Navodno!
(Hina) mi