BA-AT-GB-protektorat-Glasila/mediji-Politika bih-crkva na kamenu-1.IV. pritisak na hrvate i srbe u bih BiHCRKVA NA KAMENU1. travnja 2003.Na tragu istineNakon austro-ugarske okupacije BiH 1878. god. b-h Hrvati i Srbi od nove su vlasti
imenovani jedinim krivcima za sve nevolje ove zemlje. Tradicijska hodočašća hercegovačkih pravoslavaca u manastir Ostrog i na Cetinje, gdje su se nalazili posmrtni ostaci vladike Petra I. Petrovića, predstavljala su veliki problem za austro-ugarsku vlast. Na prijedlog upravitelja BiH K?llaya, koji je bio upoznat sa srpskom kulturnom tradicijom, prišlo se pripremama za prijenos posmrtnih ostataka kneza Lazara iz Ravanice u manastir Žitomislić. Hercegovačko-zahumski mitropolit Serafin Perović sa ?živim interesiranjem? prihvatio je K?llayev prijedlog jer je sam namjeravao da manastir Žitomislić učini ?privlačnijom točkom? pravoslavnih vjernika u Hercegovini. Prozrijevši K?llayeve namjere o sprječavanju komunikacije između Hercegovine i Crne Gore, Sinod Srpske pravoslavne crkve odbio je sudjelovanje u predloženom projektu. Slične mjere poduzimao je K?llayev režim i prema vezama Hrvata Hercegovine s Hrvatima u Dalmaciji. Prilikom
BiH
CRKVA NA KAMENU
1. travnja 2003.
Na tragu istine
Nakon austro-ugarske okupacije BiH 1878. god. b-h Hrvati i Srbi od
nove su vlasti imenovani jedinim krivcima za sve nevolje ove
zemlje.
Tradicijska hodočašća hercegovačkih pravoslavaca u manastir
Ostrog i na Cetinje, gdje su se nalazili posmrtni ostaci vladike
Petra I. Petrovića, predstavljala su veliki problem za austro-
ugarsku vlast. Na prijedlog upravitelja BiH K?llaya, koji je bio
upoznat sa srpskom kulturnom tradicijom, prišlo se pripremama za
prijenos posmrtnih ostataka kneza Lazara iz Ravanice u manastir
Žitomislić. Hercegovačko-zahumski mitropolit Serafin Perović sa
?živim interesiranjem? prihvatio je K?llayev prijedlog jer je sam
namjeravao da manastir Žitomislić učini ?privlačnijom točkom?
pravoslavnih vjernika u Hercegovini. Prozrijevši K?llayeve
namjere o sprječavanju komunikacije između Hercegovine i Crne
Gore, Sinod Srpske pravoslavne crkve odbio je sudjelovanje u
predloženom projektu. Slične mjere poduzimao je K?llayev režim i
prema vezama Hrvata Hercegovine s Hrvatima u Dalmaciji. Prilikom
otvaranja Kačićeva spomenika u kolovozu 1890. god. u Makarskoj
austro-ugarske vlasti u Hercegovini utjecale su preko svojih
povjerljivih ljudi da što manje Hrvata iz Hercegovine ode na ovu
svečanost. Ipak su i pored policijskih djelovanja Hrvati iz
mostarskog, stolačkog i ljubuškog kotara bili nazočni u velikom
broju na svečanosti u Makarskoj.
Slične aktivnosti razdvajanja b-h Hrvata i Srba od njihovih naroda
u Hrvatskoj i Srbiji poduzima i danas međunarodna uprava u BiH. Na
taj način tobože želi se sačuvati BiH od ?genocidne najezde s Istoka
i sa Zapada?. Međutim, upada u oči da isti zagovornici otpora
?domaćem? Istoku i Zapadu (bošnjački profesori, književnici,
studenti) razumijevaju kao normalnu stvar da se u BiH održavaju
obuke policijskih i obavještajnih dužnosnika uz nadzor i
sudjelovanje vojnih instruktora iz Irana. Naime, temeljem kaznenih
prijava Federalnog MUP-a prije nešto manje od godinu dana otvorena
je istraga protiv petorice bivših visokih dužnosnika bošnjačke
tajne službe AID-a. Polaznici kampa Pogorelica navodno su
obučavani za atentate na političke protivnike, prisluškivanje,
kompromitiranje osoba u javnosti te izvođenje drugih terorističkih
djelatnosti. Kada je takva aktivnost završila sudskim procesom,
bošnjački intelektualci organiziraju se i potpisuju peticije s
ciljem da se zaustave sudski procesi. Istina je da bi akcija
međunarodnih vojnih snaga (IFOR) 15. veljače 1996. u kampu
Pogorelica u okolici Fojnice pala u zaborav da se nije dogodio 11.
rujan 2001. u SAD-u. (...)