ZAGREB/WASHINGTON, 30. ožujka (Hina) - Poslovna strana izdavaštva zasigurno će se složiti da jedino što može biti bolje od bestselera jest međunarodni bestseler, piše USA Today.
ZAGREB/WASHINGTON, 30. ožujka (Hina) - Poslovna strana izdavaštva
zasigurno će se složiti da jedino što može biti bolje od bestselera
jest međunarodni bestseler, piše USA Today.#L#
Čini se da popularnost knjiga ne prelazi državne granice tako
jednostavno kao što je to slučaj s filmovima ili glazbom. Mnogi
čitatelji radije uživaju u domaćim piscima i odupiru se nečemu što
bi se moglo nazvati literarna globalizacija. Iznimke, doduše,
postoje poput novoga hita Johna Grishama "King of Torts" (Kralj
nedjela), koji je na vrhu ljestvica popularnosti u Britaniji i
Nizozemskoj.
Američki književni klub "Knjiga mjeseca" odlučio je pokrenuti
akciju koju njegov čelni čovjek Markus Wilhelm naziva "globalnom
marketinškom inicijativom". Prvi puta on nudi preporuku koju
naziva "međunarodnom knjigom mjeseca", a usmjerena je na čitatelje
diljem svijeta.
Prvi izbor pao je na triler Harlana Cobena "No Second Chance" (Bez
druge prilike), koji će biti objavljen u travnju. Radnja je
smještena u New Jersey, no Wilhelm drži da je to knjiga koju će malo
tko moći ispustiti dok je ne pročita.
Po njegovim riječima, rijetko se kada međunarodna skupina urednika
uspjela složiti oko kvalitete jednoga romana kao što je to slučaj s
novim Cobenovim djelom.
Njemački medijski koncern Bertelsmann suvlasnik je kluba "Knjiga
mjeseca" koji djeluje u više od 15 zemalja i opslužuje 28 milijuna
čitatelja. Njihovo je očekivanje da će roman autora koji je dosad
prevođen na 22 jezika biti prodan u milijun primjeraka.
Usprkos nazivu, "međunarodna knjiga mjeseca" bit će birana tri puta
godišnje.
"Mogli smo je nazvati knjigom sezone, no već imamo ime (knjiga
mjeseca) koje publika prepoznaje", kaže Wilhelm.
Klub "Knjiga mjeseca" nastao je 1926. kao posao prodaje knjiga
poštom usmjeren prema rastućoj srednjoj klasi. Nudio je izabrane
naslove po diskontnoj cijeni.
(Hina) ii bnš