NOVA VAS, 24. ožujka (Hina) - Simboličnim polaganjem povelje u temeljni kamen te aktiviranjem prve mine potpredsjednik Vlade Slavko Linić te ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić danas su u Novoj Vasi na
Bujštini svečano obilježili početak radova na izgradnji faze 1B zapadnog kraka Istarskog ipsilona od Dragonje do Pule, dužine 54 kilometara.
NOVA VAS, 24. ožujka (Hina) - Simboličnim polaganjem povelje u
temeljni kamen te aktiviranjem prve mine potpredsjednik Vlade
Slavko Linić te ministar javnih radova, obnove i graditeljstva
Radimir Čačić danas su u Novoj Vasi na Bujštini svečano obilježili
početak radova na izgradnji faze 1B zapadnog kraka Istarskog
ipsilona od Dragonje do Pule, dužine 54 kilometara.#L#
Zapadni krak Istarskog ipsilona, kako se danas čulo, gradit će se u
tri faze, i to prva od Medaka do Nove Vasi dužine 29 kilometara,
zatim od Nove Vasi do Umaga u dužini od 12 kilometara, te posljednja
od Vodnjana do Pule duga 13 kilometara. Zapadni krak Ipsilona
trebao bi biti gotov do 2006. godine.
Obraćajući se brojnim gospodarstvenicima na današnjoj svečanosti,
potpredsjednik Vlade Slavko Linić ocijenio je da je taj projekt
iznimno značajan jer je, unatoč promjeni vlasti, ova Vlada dokazala
dosljednost u realizaciji dogovorenih projekata.
Po Linićevim riječima, taj je projekt značajan i kao odraz javnog i
privatnog interesa između hrvatske države i privatnog koncesionara
Bina Istre. "Ovo nije politička, a niti izborna investicija, poput
ceste Buje-Nova Vas, projekta HDZ-ove vlasti. Ova je Vlada zajedno
s koncesionarom nakon dugih pregovora uspjela dogovoriti da se ovaj
projekt financijski pokrije", kazao je Linić smatrajući kako je
projekt važan i zbog toga što se potvrđuje stabilna i solidna
politika hrvatske države koja, kako je rekao, "može biti ponosna na
makroekonomsku stabilnost".
Ministar Čačić napomenuo je da je pune tri godine trebalo Vladi da
savlada teret te investicije s obzirom na prijašnji nepovoljan
projekt, pa je tako, dodao je, cijena gradnje 25 posto niža od
dogovorene, te izvođač radova preuzima rizik realizacije projekta,
koji financira sam sebe, i to bez državnih jamstava. Rekao je kako
je uvjeren da će nakon izgradnje zapadnog kraka Istarskog ipsilona
turistički promet zahtijevati puni profil autoceste za idućih 10
godina što nije ni malo čudno ako se zna da Istra ostvaruje 40 posto
hrvatskog turističkog prihoda.
Po ministru Čačiću, iznimno je značenje tog projekta što je
zahvaljujući njemu Vlada uspjela Hrvatsku pozicionirati kao
bonitetnu državu i poželjnu svjetskim financijskim
investitorima.
Generalni direktor koncesionara Bina Istre Emmanuel de Boutray
zahvalio je resornom ministarstvu što je svojim odlučujućim
djelovanjem omogućio početak radova za koje se na međunarodnom
tržištu kapitala osiguralo 282 milijuna eura potrebnih za
refinanciranje faze 1A od Rogoviča do Vodnjana te za financiranje
faze 1B. Po njemu, sustav naplate na vijaduktu Mirna i na tunelu
Učka bio je nužan uvjet za postizanje partnerstva s Vladom, te da
on, kako je rekao, i u Istri bude prihvaćen.
(Hina) dspo vkn