ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Na sceni Hrvatskoga narodnog kazališta večeras je premijerno izveden balet "Mačak u čizmama" Brune Bjelinskog u koreografiji i režiji Ljiljane Gvozdenović.
ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Na sceni Hrvatskoga narodnog kazališta
večeras je premijerno izveden balet "Mačak u čizmama" Brune
Bjelinskog u koreografiji i režiji Ljiljane Gvozdenović. #L#
"Mačak u čizmama", jedno od najpopularnijih djela hrvatskog
baleta, Bjelinski je skladao u osobito plodnom razdoblju
stvaralaštva godine 1977. Iste godine održana je i praizvedba tog
baleta u zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu.
Večerašnjom premijernom izvedbom ravnao je Alen Bjelinski.
"Mačak u čizmama" - baletna slikovnica u sedam slika, kako ju je
prozvao sam maestro Bruno Bjelinski, nastala je prema istoimenoj
bajci Francuza Charlesa Perraulta.
Dramaturginja predstave je Tena Štivičić, scenografkinja je Dinka
Jeričević, kostimografkinja Barbara Bourek, a baletni majstor
Ostoja Janjanin.
U glavnim ulogama nastupili su: Ivanka Boljkovac, prvakinja Opere
HNK, u ulozi starog mačka, te baletni prvaci i članovi Baleta HNK
Anton Bogov, Ovidiu Muscalu, Andrej Izmestjev, Andrej Barbanov,
Ioan Barbu, Olja Jovanović Zurovac, Paula Barbarić, Deana Gobac,
Elisa Klein, Ivančica Mirošević, Emilija Sorić, Iva Višak, Dunja
Kosanović, Dunja Novković i drugi.
Od praizvedbe godine 1977. balet "Mačak u čizmama" postigao je
mnogo uspjeha i u inozemstvu. Prema kritikama, "Mačak u čizmama" je
balet za velike i male, a praizveden je na istoj pozornici 1977. u
koreografiji Melite Skorupski, s Dinkom Bogdanićem u glavnoj
ulozi, te Mladenom Drakulićem u ulozi Ivice i Irenom Pasarić u ulozi
princeze.
To vrsno baletno djelo smatra se himnom ljubavi u različitim
oblicima i odnosima živih bića bez obzira na to je li riječ o
personificiranom svijetu četveronožnih ili krilatih stvorova, ili
pak o ljubavi mladog mlinara i lijepe kraljeve kćeri.
Novo postavljanje baleta bajke "Mačak u čizmama" Brune Bjelinskog
na pozornicu središnje nacionalne kazališne kuće, u izvedbi
vodećih baletnih solista i ansambla, mogući je poticaj za dublje
promišljanje umjetničkog čina i njegove poruke, uz glazbu
Bjelinskoga, hrvatskog skladatelja izrazito europskih obzora,
ističe se među ostalim u programskoj knjižici baletne predstave.
(Hina) ta sp