DE-HR-INTERVIEWI-Gospodarstvo/poslovanje/financije nj 10.III.-faz-pliva NJEMAČKAFRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG10. III. 2003.'Naše je istraživanje bolje i jeftinije'List donosi oveći interview Carole Kaps sa Željkom Čovićem,
predsjednikom uprave farmaceutskog koncerna Pliva d.d. List iznosi podatke o Plivinim uspjesima u svijetu, ekspanziji u Sjevernu Ameriku i Aziju. 'U našem programu nedostaju samo još Latinska Amerika i Daleki Istok', kaže Čović. Poslije dvije godine burne ekspanzije, ova će godina biti godina konsolidacije i interne reorganizacije, planovi daljnjih akvizicija bit će za sada na ledu, osim 'ako ne naiđemo na nešto fantastično', primjećuje Čović te dodaje: 'Postigli smo svoj cilj, Pliva je i dalje u rastu, naša strategija ustrajnoga rasta se ispunjava.' O istraživanjima Čović kaže: 'Ove ćemo godine za istraživanje i razvoj izdvojiti 11 posto, jer na tom smo području zahvaljujući našoj ekspertizi i povoljnoj strukturi troškova u prednosti koju moramo iskoristiti.' O planovima: 'Naša dugoročna strategija temelji se na vlastitom razvoju na području makrolidnih antibiotika. Oni su temelj našeg stalnog rasta u idućem desetljeću', izjavio je Čović. Budući da su istraživanja skupa i povezana s velikim rizicima, Pliva sve više
NJEMAČKA
FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG
10. III. 2003.
'Naše je istraživanje bolje i jeftinije'
List donosi oveći interview Carole Kaps sa Željkom Čovićem,
predsjednikom uprave farmaceutskog koncerna Pliva d.d. List iznosi
podatke o Plivinim uspjesima u svijetu, ekspanziji u Sjevernu
Ameriku i Aziju. 'U našem programu nedostaju samo još Latinska
Amerika i Daleki Istok', kaže Čović. Poslije dvije godine burne
ekspanzije, ova će godina biti godina konsolidacije i interne
reorganizacije, planovi daljnjih akvizicija bit će za sada na ledu,
osim 'ako ne naiđemo na nešto fantastično', primjećuje Čović te
dodaje: 'Postigli smo svoj cilj, Pliva je i dalje u rastu, naša
strategija ustrajnoga rasta se ispunjava.' O istraživanjima Čović
kaže: 'Ove ćemo godine za istraživanje i razvoj izdvojiti 11 posto,
jer na tom smo području zahvaljujući našoj ekspertizi i povoljnoj
strukturi troškova u prednosti koju moramo iskoristiti.' O
planovima: 'Naša dugoročna strategija temelji se na vlastitom
razvoju na području makrolidnih antibiotika. Oni su temelj našeg
stalnog rasta u idućem desetljeću', izjavio je Čović. Budući da su
istraživanja skupa i povezana s velikim rizicima, Pliva sve više
traži suradnju s drugim farmaceutskim koncernima, sveučilištima i
drugim istraživačkim ustanovama. 'S jedne strane smo konkurenti, s
druge strane usko surađujemo s poduzećima kao što su primjerice
Glaxo-Smithkline ili Pfizer, bez partnerstva više ništa ne ide u
globalnoj farmaceutskoj industriji', kaže Čović.
Ipak Pliva zahvaljujući povoljnoj strukturi troškova upravo na
području istraživanja ima još neke adute u rukama. Čović ponosno
govori o 'competitive brain power', o prednosti u utakmici koja
proizlazi iz visoke kakvoće istraživača i razmjerno niskih plaća. U
tim okolnostima Pliva može s izdacima od 11 posto svladati zadaće
koje konkurenciju moraju stajati najmaje 20 posto. ...U Europi je
Njemačka na daleko najvažnije tržište za generike, ali visoki
troškovi zdravstva prisiljavaju i zemlje poput Francuske,
Španjolske i Italije na sve veću primjenu generika. 'Na svim tim
tržištima imamo dobar položaj, i u Sjevernoj Americi raste
potražnja za našim proizvodima', raduje se Čović. Stoga bi i 2003.
godina mogla donijeti dvoznamenkasti porast prometa i dobiti."