US-RU-PROPAGANDA-Promet RU NEZAVISIMAJA GAZETA 12. III. 2003. agitprop RUSIJANEZAVISIMAJA GAZETA12. III. 2003.Bijela kuća se pozabavila imidžem SAD-a, piše Karen Hačaturjan, profesor na Diplomatskoj akademiji MVP-a RF."Reforme u sferi
organizacije američke vanjskopolitičke promidžbe uporno odražavaju promjene u strateškim usmjerenjima američkih vođa. Prije pedeset godina stvorena je kao posebna višefunkcionalna struktura Informativna agencija SAD-a (USIA). Poslije četvrt stoljeća Jimmy Carter je ujedinio USIA-u s državnim odjelom kulture i obrazovanja. Četiri godine kasnije predsjednik Reagan je obnovio USIA-u a glavnim instrumentom agencije postao je Worldnet. Clinton ga je pak sveo na pododjel u državnom uredu. Odmah poslije terorističkog čina 11. rujna stvoren je 'koalicijski informativni centar', zatim Odjel strateškog utjecaja pri Pentagonu, koji je zamijenio šokiranu CIA-u. A Bijela kuća dotle stvara u svojim okvirima Odjel globalnih komunikacija sa zadaćom da se suprotstavi porastu protuameričkog raspoloženja u svijetu. U dokumentima Bijele kuće se ističe da svjetske informacije moraju odgovarati strateškim interesima SAD-a ali i biti ispravne i uvjerljive. Odjel globalnih komunikacija ima zadaću i 'sprječavati
RUSIJA
NEZAVISIMAJA GAZETA
12. III. 2003.
Bijela kuća se pozabavila imidžem SAD-a, piše Karen Hačaturjan,
profesor na Diplomatskoj akademiji MVP-a RF.
"Reforme u sferi organizacije američke vanjskopolitičke promidžbe
uporno odražavaju promjene u strateškim usmjerenjima američkih
vođa. Prije pedeset godina stvorena je kao posebna
višefunkcionalna struktura Informativna agencija SAD-a (USIA).
Poslije četvrt stoljeća Jimmy Carter je ujedinio USIA-u s državnim
odjelom kulture i obrazovanja. Četiri godine kasnije predsjednik
Reagan je obnovio USIA-u a glavnim instrumentom agencije postao je
Worldnet. Clinton ga je pak sveo na pododjel u državnom uredu.
Odmah poslije terorističkog čina 11. rujna stvoren je 'koalicijski
informativni centar', zatim Odjel strateškog utjecaja pri
Pentagonu, koji je zamijenio šokiranu CIA-u. A Bijela kuća dotle
stvara u svojim okvirima Odjel globalnih komunikacija sa zadaćom da
se suprotstavi porastu protuameričkog raspoloženja u svijetu.
U dokumentima Bijele kuće se ističe da svjetske informacije moraju
odgovarati strateškim interesima SAD-a ali i biti ispravne i
uvjerljive. Odjel globalnih komunikacija ima zadaću i 'sprječavati
glasine i izmišljotine u ratu protiv terorizma', 'raskrinkavati
dezinformacije i propagandu od strane iračkoga režima', poticati
javne medije osiguravaju potporu Kongresu i UN-u za predsjednikove
napore da 'razoruža Saddama Huseina'. Sve skupa, pojačati napore u
isticanju nadmoći američkog načina života.
Ta sveobuhvatna reorganizacija vanjskopolitičkog propagandnog
aparata nužno će stvoriti 'agitprop na američki način'. im više što
je priznao i press-tajnik Georgea Busha da bi mnoga ministarstva i
službe pozdravili voditelja promidžbenih služba u Bijeloj kući,
koji bi imao pristup 'predsjednikovu uhu'. Iako se unaprijed zna
što bi predsjednikovo uho htjelo čuti."