FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKA PO PODUZETNIČKOJ AKTIVNOSTI NA 32. MJESTU OD 37 ZEMALJA

ZAGREB, 12. ožujka (Hina) - Hrvatski sektor malog i srednjeg poduzetništva nema značajnijeg pozitivnog utjecaja na ekonomski razvoj zemlje, budući rijetko razvija posve nove proizvode, poslovanje uglavnom ne temelji na izvozu, ne zapošljava značajniji broj radnika niti se u značajnijoj mjeri u radu koristi naprednim tehnologijama.
ZAGREB, 12. ožujka (Hina) - Hrvatski sektor malog i srednjeg poduzetništva nema značajnijeg pozitivnog utjecaja na ekonomski razvoj zemlje, budući rijetko razvija posve nove proizvode, poslovanje uglavnom ne temelji na izvozu, ne zapošljava značajniji broj radnika niti se u značajnijoj mjeri u radu koristi naprednim tehnologijama.#L# Uopćeni je to zaključak iz podataka za Hrvatsku dobivenih međunarodnim projektom Global Entrepreneurship Monitor (GEM) za 2002., odnosno istraživanja povezanosti ekonomskog razvoja zemlje i razine poduzetničke aktivnosti kojeg je danas u Zagrebu predstavo Centar za politiku razvoja malih poduzeća (CEPOR). Istraživanjem, koje od 1999. godine provode stručnjaci s London Business School i bostonski Babson College, obuhvaćeno je 37 zemalja svijeta, a prvi je put uključena i Hrvatska. Podatke za Hrvatsku, na temelju anketiranja 2.001 građanina te 37 stručnjaka iz ekonomskog i gospodarskog života, prikupili su stručnjaci CEPOR-a, a uz financijsku pomoć Ministarstva za obrt, malo i srednje poduzetništvo i Instituta Otvoreno društvo. Na osnovi tih podataka izrađen je tzv. TEA indeks (indeks ukupne poduzetničke aktivnosti), po čijoj vrijednosti Hrvatska zauzima tek 32. mjesto među 37 zemlja, rekla je voditeljica istraživačkog tima i direktorica CEPOR-a Slavica Singer. Naime, prosjek TEA indeksa za sve zemlje obuhvaćene istraživanjem iznosi 6,878, dok u Hrvatskoj iznosi 3,6. Loš 'plasman' Hrvatske, rekla je Singer, tek se manjim dijelom može pripisati činjenici da većina zemalja obuhvaćenih ovim istraživanjem spada u tzv. 'razvijeni svijet', a više gospodarskoj klimi u Hrvatskoj. Vrijednost indeksa zapravo predstavlja udio poduzetnički aktivnih u ukupnom broju ispitanih odraslih osoba - starosti od 18 do 64 godine. Od ukupno ispitanih 2.001, odraslih je bilo 1.603, a među njima poduzetnički aktivnih tek 54 ili 3,36 posto. Istraživanje je pokazalo kako su u Hrvatskoj poduzetnici tri puta češće muškarci nego žene, da obrazovaniji češće postaju poduzetnicima te da je poduzetništvo češće u mlađoj životnoj dobi, odnosno između 25 i 34 godine. Rezultati istraživanja, sumirani u publikaciju znakovita naziva "Što Hrvatsku čini (ne)poduzetničkom zemljom", 'otkrivaju' i rasadnike poduzetnika u Hrvatskoj. To su Istra, Primorje i Gorski kotar te Grad Zagreb i okolica, dok je najmanja poduzetnička aktivnost 'izmjerena' u Slavoniji, Lici i Banovini. Anketa među 37 hrvatskih ekonomskih stručnjaka i vodećih poduzetnika, pak, daje odgovore na pitanje koje su snage, a koje prepreke poduzetništvu. Tako su najpozitivnije, iako relativno niskim ocjenama, ocijenjene kulturne i društvene norme te pojedinačni vladini programi, dok najvećom slabošću Hrvatske oni drže obrazovanje, ali i ukupnost vladinih politika. Singer je najavila kako će CEPOR, na temelju iskustava iz ovog istraživanja, početkom 2004. godine izraditi njegovu lokalnu inačicu, odnosno istraživanje posvećeno samo hrvatskom poduzetništvu. (Hina) rub ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙