ZAGREB, 28. veljače (Hina) - Članovi Misije Svjetske banke poduprli su prijedlog Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) da se primjena zajma Svjetske banke za potporu programu restrukturiranja HŽ-a i njihove modernizacije produlji za još
godinu dana.
ZAGREB, 28. veljače (Hina) - Članovi Misije Svjetske banke poduprli
su prijedlog Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) da se primjena zajma
Svjetske banke za potporu programu restrukturiranja HŽ-a i njihove
modernizacije produlji za još godinu dana.#L#
Ugovor o zajmu, sklopljen 1999. u ukupnom iznosu od 85 milijuna
eura, predviđao je završetak financiranja s 30. lipnja 2003.
Do kraja ožujka Uprava HŽ-a, kako je dogovoreno tijekom razgovora
predstavnika Banke i HŽ-a, čelnim ljudima Svjetske banke u
Washingtonu treba detaljno pojasniti zašto nisu realizirani
predviđeni projekti, odnosno na koji način se mogu realizirati u
godini produžetka te što će oni značiti za budućnost HŽ-a.
Od 24. do 28. veljače u HŽ-u je boravila tročlana misija Svjetske
banke kako bi ocijenila stanje i rezultate primjene zajma. Kako su
izvijestili iz HŽ-a, danas je održan završni sastanak članova
misije i Uprave HŽ-a na kojemu su bili komentirani nalazi do kojih
su stručnjaci Svjetske banke došli tijekom boravka u Zagrebu.
Uprava HŽ-a se nada se da će Svjetska banka prihvatiti njihove
razloge za produžetak zajma.
No, bez obzira na tu odluku, HŽ će nastaviti ostvarivati program
svojega restrukturiranja i modernizacije jer to je jedini način za
to da se stvori takvo željezničko poduzeće koje neće biti na teret
državnom proračunu te koje će pružati kvalitetne prijevozne usluge
i poslovati na tržišnim načelima, rekao je predsjednik Uprave HŽ-a
Marijan Drempetić na kraju sastanka.
Dosad je na modernizaciju pružne infrastrukture, obnovu lokomotiva
i vagona, na isplatu otpremnina radnicima i na druge projekte
potrošeno oko 50 milijuna eura.
Misija Svjetske banke, prenose iz HŽ-a, ocijenila je da su
rezultati vrlo dobri, da se ostvaruju ciljevi iz programa HŽ-ova
restrukturiranja i modernizacije, a u nekim komponentama čak su i
nadmašeni. Naime, u razdoblju od 1999. do 2002. opseg teretnoga
prijevoza porastao je 31 posto, opseg putničkoga prijevoza za 5
posto, a broj radnika smanjen je za 30 posto.
Osim što je postignut napredak u HŽ-ovu poslovanju, Misija
ocjenjuje da je još veći napredak postignut u području korporativne
kulture, osobito u posljednje dvije godine, a što se vidi iz toga da
se na program HŽ-ova restrukturiranja i modernizacije ne gleda kao
na projekt Svjetske banke, nego kao na zajednički projekt Vlade RH,
Uprave HŽ-a i svih nezaposlenih željezničara, kojemu Svjetska
banka daje samo financijsku potporu, naglašava se u priopćenju.
(Hina) pp db