RIJEKA, 27. veljače (Hina) - Informativni servis za pomorce e-mailom koji će hrvatskim pomorcima za plovidbe svakodnevno dostavljati kratke vijesti iz Hrvatske i svijeta predstavljen je danas na konferenciji za novinare u
Rijeci.
RIJEKA, 27. veljače (Hina) - Informativni servis za pomorce e-
mailom koji će hrvatskim pomorcima za plovidbe svakodnevno
dostavljati kratke vijesti iz Hrvatske i svijeta predstavljen je
danas na konferenciji za novinare u Rijeci.#L#
Informativni servis za pomorce u pokusnom je radu 20-ak dana.
Djeluje u sklopu tvrtke "Jadran pismo" koju je osnovao dugogodišnji
pomorac, kapetan Goran Viđak, a glavni i odgovorni urednik je
Gradimir Radivojević. Hrvatskim pomorcima na domaćim i stranim
brodovima ta agencija preko e-maila svakodnevno šalje najmanje
četiri kartice teksta, odnosno 20 do 30 vijesti iz Hrvatske i
svijeta. Vijesti priređuju dva novinara i prevoditelj za engleski
jezik.
Vijesti iz politike, kulture, sporta i gospodarstva čine oko 60
posto, a lokalne vjesti iz Hrvatske i vijesti iz pomorstva oko 40
posto sadržaja servisa.
Izvještaji o lokalnim događanjima s riječkog područja i Istre
pomorcima se dostavljaju ponedjeljkom i četvrtkom. Utorkom i
petkom na rasporedu su vijesti s područja srednjeg Jadrana i
Splita, srijedom iz Zadra i Šibenika. Vijesti s dubrovačkog
područja i južnog Jadrana pomorci mogu čitati subotom.
Izvori informacija su Hina, domaće i inozemne dnevne novine i
časopisi, inozemne agencije, sindikati te sve ustanove i tvrtke,
posebice brodari, čija je djelatnost vezana uz pomorstvo.
"Jadran pismo" do sada je sklopilo ugovor o korištenju
Informativnog servisa za pomorce s dva domaća brodara - Tankerskom
plovidbom i Brodosplitom, odnosno za 21 brod tih tvrtaka.
Po Viđakovim riječima, u tijeku su pregovori s drugim domaćim i
stranim brodarima na čijim brodovima rade hrvatski pomorci.
Istaknuo je da tvrtka "Jadran pismo" nastoji ugovoriti suradnju s
barem 10 posto brodarskih kompanija za koje rade hrvatski pomorci,
odnosno kontaktirati s 10 posto od ukupno oko 20.000 hrvatskih
pomoraca. Informativni servis za pomorce za sada ne donosi profit,
pa će "Jadran pismo" troškove poslovanja nastojati "pokriti"
dodatnim djelatnostima, kazao je Viđak. Stoga ta tvrtka obavlja i
usluge iznajmljivanja poštanskih pretinaca za fizičke i pravne
osobe. Pretinci su namijenjeni osobama koje često putuju, nemaju
stalnu adresu u Rijeci, žele sačuvati privatnost ili poslovnu i
privatnu poštu ne žele primati na istoj adresi. Prispjele pošiljke
"Jadran pismo" korisnicima dostavlja bez obzira na to gdje se
nalaze - poštom, faksom ili e-mailom, 24 sata na dan.
(Hina) hšup vkn