LOS ANGELES, 27. veljače (Hina/Reuters) - Velike filmske počasti u Britaniji i Francuskoj i dojmljiva molba žene koja je sedamdesetih bila u središtu seksualnoga skandala pretvorile su nekoć zloglasna otpadnika, redatelja Romana
Polanskog, u neočekivano izgledna kandidata za Oscara.
LOS ANGELES, 27. veljače (Hina/Reuters) - Velike filmske počasti u
Britaniji i Francuskoj i dojmljiva molba žene koja je sedamdesetih
bila u središtu seksualnoga skandala pretvorile su nekoć zloglasna
otpadnika, redatelja Romana Polanskog, u neočekivano izgledna
kandidata za Oscara.#L#
Iako ga europska filmska scena voli, Hollywoodu će možda trebati
malo dulje da ispiše sretan kraj njegovoj uzbudljivoj karijeri.
"Čini mi se da Akademija filmskih znanosti i umjetnosti osjeća kako
je došao trenutak da ga ponovno pozdravi, da je on jedan od velikih
redatelja, a da je prošlost prošlost", drži Dennis Broe, izvanredni
profesor medijske umjetnosti na sveučilištu Long Islanda.
"No iako vjerujem da je nominacija Polanskoga ozbiljno shvaćena,
mislim da se ove godine dalje od toga neće ići, a ovo će biti temelj
budućem stvarnom povratku", dodaje Broe.
U oštroj konkurenciji s mjuziklom "Chicago" i emotivnom dramom "The
Hours", drama Romana Polanskoga o holokaustu "Pijanist" osvojila
je nagrade Britanske filmske i tv akademije (Bafta) i francuske
filmske nagrade Cesar proteklog vikenda.
No filmski stručnjaci kažu da je Oscar nešto drugo. Stvar
komplicira činjenica da je Polanski pobjegao iz Amerike 1978. prije
nego što je osuđen zbog spolnog odnosa s 13-godišnjakinjom.
Redatelju je sad 69 godina, francuski je državljanin i uđe li u SAD,
prijeti mu uhićenje pa se vjeruje da 23. ožujka neće biti na dodjeli
Oscara.
No Samantha Geimer, žrtva Polanskoga, oglasila se ovaj tjedan i
zatražila da se film ocjenjuje prema filmskim kriterijima.
"Vjerujem da bi g. Polanskoga i njegov film trebalo vrednovati
prema kvaliteti posla. Ono čime se on bavi nema nikakve veze ni sa
mnom, ni s onim što je meni učinio", rekla je Geimer, danas, kako
kaže, sretno udana majka troje djece.
Geimer je u tekstu za Los Angeles Times i razgovoru za Larry King
Live bacila novo svjetlo na bijeg Romana Polanskoga u Francusku.
Prema njezinim riječima, redatelj je pobjegao jer je sudac poništio
već dogovorenu nagodbu dviju strana koja je kaznu ograničavala na
40 dana već provedenih u pritvoru.
"Tko ne bi pomislio na bijeg kad te čeka presuda od 50 godina i sudac
kojega više zanima vlastita karijera nego pravično suđenje",
napisala je Geimer.
Redatelj "nije bježao od kazne, već od sučeve prijevare",
objašnjava povjesničar Oscara Tom O'Neill.
Romana Polanskoga Hollywood još cijeni kao redatelja "Rosemaryne
bebe" i "Kineske četvrti", a suosjeća i zbog činjenice da su mu
Charles Manson i njegovi sljedbenici 1963. ubili trudnu suprugu
Sharon Tate.
"Hollywood je mjesto u kojem se svi bave proizvodnjom sretnih
završetaka. Ondje će htjeti završiti tu priču i dati joj sretan
završetak, ako se žrtva s time slaže", kaže O'Neill koji sada
iščekuje 1. ožujka i dodjelu nagrada Udruge američkih redatelja, za
koju je "Pijanistu" Polanskoga glavni konkurent Martin Scorcese s
filmom "Gangs of New York".
(Hina) vm bnš