SPLIT, 25. veljače (Hina) - Plovidba hrvatskim morem je sigurna, iako neki stari brodovi, posebice tankeri, ugrožavaju sigurnost, istaknuo je na današnjoj javnoj tribini u Hrvatskom hidrografskom institutu u Splitu glavni pomorski
inspektor kapetan Mario Babić.
SPLIT, 25. veljače (Hina) - Plovidba hrvatskim morem je sigurna,
iako neki stari brodovi, posebice tankeri, ugrožavaju sigurnost,
istaknuo je na današnjoj javnoj tribini u Hrvatskom hidrografskom
institutu u Splitu glavni pomorski inspektor kapetan Mario
Babić.#L#
Javnu tribinu o stanju plovidbenoj sigurnosti priredilo je
Ministarstvo pomorstva, prometa i veza u suradnji s Udrugom
pomorskih kapetana, a sudjelovalo je 50-ak pomoraca iz Splitsko-
dalmatinske županije.
Kapetan Babić je istaknuo da na pomorskim kartama nisu točno
upisane dubine u nekim našim lukama, ad su luke slabo opremljene za
zaštitu od onečišćenja te da su luke istrošene, a velik ih je broj
izgrađen još u doba Austro-Ugarske.
U hrvatskim lukama u prošloj je godini ukrcano ukupno 7,830.530
tona tereta a iskrcano 10,395.194 tone, od toga na opasne terete,
poput nafte, otpada 8,439.283 tone. Kroz hrvatske luke lani je
prošlo više do 7,700.000 putnika i oko 2,280.000 automobila. Bilo
je ukupno 153.028 uplovljenja brodova i 46.477 uplovljenja stranih
jahta i brodica. Kapetan Babić istaknuo je da su strane jahte i
brodice najčešći uzročnici pomorskih nesreća jer njihove posade ne
poznaju pomorske propise i najčešće nisu uvježbani za
navigavanje.
U hrvatskim brodskim upisnicima upisano je 1325 brodova od toga 377
teretnih, s prosječnom starosti od 47 godina.
Analiza hrvatske flote pokazala je da su najstariji brodovi za opći
teret, ribarski brodovi i tankeri za prijevoz ulja, te putnički
brodovi.
Lani su od 1109 inspekcijskih nadzora brodova pod hrvatskom
zastavom za 459 utvrđeni nedostatci a za 85 zabranjeno je
isplovljenje. Najčešći se nedostatci odnose na brodske isprave i
knjige, sigurnost općenito, sigurnost navigacije i opremu za
spašavanje.
Prošle godine inspektori su pregledali i 476 stranih brodova, od
toga su za 262 utvrđeni nedostatci a za 57 je zabranjeno
isplovljenje. Inspekcijski pregledi stranih brodova obavljaju se
po Pariškom memorandumu kojega je Hrvatska punopravna članica od
1997.
Prošle godine inspektori sigurnosti plovidbe također su obavili
ukupno 325 pregleda luka i 682 pregleda pomorskog dobra što je oko
13 posto više nego 2001.
Podneseno je ukupno 148 zahtjeva za pokretanje prekršajnog
postupka zbog povrjede pomorskog dobra te je uklonjeno ukupno 15
bespravno izgrađenih objekata na pomorskom dobru.
Inspektori pomorske plovidbe podnijeli su lani 297 zahtjeva za
pokretanje prekršajnog postupka protiv odgovornih osoba
(zapovjednika i brodara) što je za oko 33 posto više nego 2001.
(Hina) viš sp