MOSKVA, 20. veljače (Hina/Reuters) - Čelnik ruske državne naftne kompanije Rosneft, koja se natječe za kupovinu 25-postotnog udjela u hrvatskoj naftnoj kompaniji INA, danas je izjavio da mu je glavni interes Inin terminal za izvoz
nafte na Jadranu, koji bi poslužio realizaciji Rosneftovih isporuka nafte u Sjedinjene Države.
MOSKVA, 20. veljače (Hina/Reuters) - Čelnik ruske državne naftne
kompanije Rosneft, koja se natječe za kupovinu 25-postotnog udjela
u hrvatskoj naftnoj kompaniji INA, danas je izjavio da mu je glavni
interes Inin terminal za izvoz nafte na Jadranu, koji bi poslužio
realizaciji Rosneftovih isporuka nafte u Sjedinjene Države.#L#
Sergej Bogdančikov izjavio je za ruski dnevni list Vedomosti da bi
omišaljski terminal trebao pomoći Rosneftovom sporazumu s
američkom naftnom skupinom Marathon o započinjanju izravnih ruskih
isporuka u SAD do trećeg ovogodišnjeg tromjesečja. "Omišalj se
savršeno uklapa u naš sporazum. Dodatno, INA ima dvije rafinerije,
dok Rosneftu nedostaju kapaciteti za preradu", kazao je on.
On je zanijekao ranija novinska izvješća da je Rosneft, koji
proizvodi 325 tisuća barela nafte dnevno, ponudio 400 milijuna
američkih dolara za 25-postotni udio u INI. Suma je znatno manja,
kazao je.
Uz Rosneft, na popisu hrvatske Vlade za udio u državnoj naftnoj
kompaniji su još austrijski OMV i mađarski MOL, a kupac će biti
odabran do kraja idućeg mjeseca.
Ruska naftna proizvodnja već petu godinu za redom doživljava
'boom', a u siječnju je dosegnula najvišu razinu u 10 godina, 8,07
milijuna barela dnevno. No, kapacitet državnog naftovoda je
ograničen na 3,5 milijuna barela dnevno, pa ruske naftne kompanije
očajnički traže nove izvozne rute. Nadaju se da će do kraja 2003.
moći preko Omišlja transportirati i do 140 tisuća barela nafte
dnevno.
(Hina) sbo vm