BEČ, 17. veljače (Hina/dpa) - Turizam u Europi izgubit će na popularnosti pred novim tržištima u istočnoj Aziji, na Pacifiku te na Bliskom istoku tijekom iduća dva desetljeća, upozorio je austrijski stručnjak za turizam Egon
Smeral.
BEČ, 17. veljače (Hina/dpa) - Turizam u Europi izgubit će na
popularnosti pred novim tržištima u istočnoj Aziji, na Pacifiku te
na Bliskom istoku tijekom iduća dva desetljeća, upozorio je
austrijski stručnjak za turizam Egon Smeral.#L#
Prema njegovim riječima, unatoč poticaja turizmu izazvanih
proširenjem Europske unije (EU), osobito u slučaju Njemačke,
Austrije i Italije, ukupan udio Europe na svjetskom turističkom
tržištu past će sa gotovo 60 posto u 2000. na 46 posto u 2020.
Smeral, turistički analitičar pri austrijskom institutu za
ekonomska istraživanja (WIFO) ističe da tijekove turizma u osnovi
usmjeravaju osobni prihodi. No, turizam u razvijenim
gospodarstvima, kako je kazao, sve je skuplji, što odvraća
turiste.
Ukupan rast svjetskog turizma, prema broju posjetitelja, trenutno
iznosi 6 posto godišnje, u usporedbi s prosječnim svjetskim rastom
bruto domaćeg proizvoda (BDP) od samo nešto više od 3 posto. Diljem
svijeta trenutno se bilježi devet do 10 milijardi turističkih
noćenja godišnje.
Međunarodne krize općenito imaju samo kratkotrajne učinke na
turističku industriju, kazao je Smeral. Dođe li do rata u Iraku u
bliskoj budućnosti, pad broja turista bit će samo privremen, dodao
je.
Primjer toga je Zaljevski rat od prije 12 godina, kada je broj
noćenja američkih turista u Austriji prepolovljen, da bi se dvije
godine kasnije vratio na prethodne razine. Faze usporavanja
svjetskog gospodarstva, jednako tako, imaju kratkotrajan učinak,
kazao je Smeral.
Za Austriju će, kako je rekao, veliki poticaj imati proširenje EU,
koje će donijeti 200 do 300 tisuća više turista u tu zemlju
godišnje.
(Hina) gbo vm