LINZ, 14. veljače (Hina/APA) - U austrijskim školama još uvijek prevladavaju tradicionalne predodžbe o izboru zvanja, a sukladno tome vidljiva je i sklonost određenoj aktivnosti.
LINZ, 14. veljače (Hina/APA) - U austrijskim školama još uvijek
prevladavaju tradicionalne predodžbe o izboru zvanja, a sukladno
tome vidljiva je i sklonost određenoj aktivnosti.#L#
Kršćansko društvo učitelja Gornje Austrije, analizirajući
situaciju školama, utvrdilo je da tradicionalna podjela zanimanja
i dalje bitno utječe na udio dječaka i djevojčica u razredima.
Primjerice, i dalje prevladava mišljenje da su šport i računala za
dječake, a glazba za djevojčice. U "normalnim" pučkim i građanskim
školama, ali i u nižim razredima općeobrazovnih viših škola dječaci
i djevojčice podjednako su zastupljeni. Djevojčica je nešto više na
nižem stupnju općeobrazovnih viših škola.
Posve je drukčija situacija u razredima građanskih škola s posebnim
programima. Udio djevojčica u glazbenim razredima iznosi 74 posto,
a dječaka samo 26 posto. U športskim razredima gotovo da je obrnuto:
67 posto dječaka, a samo 33 posto djevojčica. Osim kolokvijalnih
objašnjenja te pojave, pedagozi Pedagoškog instituta u Linzu,
međutim, nemaju drugih.
S obzirom na klasičnu predodžbu o zvanju ne iznenađuje da računalne
razrede pohađa 57 posto dječaka, a samo 43 posto djevojčica. Sličan
je odnos i u politehničkim školama. Stručnjaci Instituta smatraju
da je takav odnos rezultat toga što djevojčice barem deveti razred
završavaju u školama koje im omogućuju daljnji nastavak
školovanja, a dječaci, koji teže obrazovanju za određena
zanimanja, radije ostaju na politehnici.
Podatak da školu za hendikepiranu djecu i djecu sa smetnjama u
učenju pohađa 62 posto dječaka uz 26 posto djevojčica izazvao je i
provokativno pitanje: Jesu li intelektualni hendikep i smetnje u
učenju tipična osobina muške školske klijentele? Stručnjaci zasad
ne vide u tome znak da bi "muškarci sutrašnjice" bili intelektualno
manje sposobni od "žena". "Ne postoji razlika", kažu oni, "u
intelektualnoj razini među spolovima".
Tradicionalne predodžbe o zvanju i zanimanju potvrđene su,
naravno, i na višim školama. Na nekim je učilištima 94 posto
djevojaka, a samo 6 posto mladića, a na nekima, primjerice,
tehničkim učilištima, 90 muškaraca, tek 10 posto žena.
(Hina) jb il